Profesionálna preprava zamestnancov

0
0
0
s2smodern

Osobitou kapitolou medzi firemnými autami sú tie taxikárske. Zaujímavé sú z dvoch hľadísk, jednak z hľadiska správy a riadenia samotnej flotily, ale aj ako nástroja na zabezpečenie alternatívnej mobility.

Medzi spoločnosti, ktoré si dávajú záležať najmä na kvalite služieb a podarilo sa im dosiahnuť značnú popularitu medzi firemnou klientelou, patrí aj CARSEN – Transfer Service. Viac o jej službách a fungovaní nám povedal jej majiteľ, Andrej Boháč.

Ako vlastne vznikla idea o VIP taxislužbe pre firemných zákazníkov?
Idea vznikla pred dvanástimi rokmi, kde to skôr bolo o náhode. Vtedy kamarát, ktorý robil taxislužbu, odchádzal do zahraničia a predával svoju bielu Škodu Feliciu, ktorú som ja kúpil. A keďže to auto bolo kompletne vybavené pre taxislužbu, začal som ako dvadsaťročný popri mojom zamestnaní jazdiť večer a ráno ako taxikár. Vďaka tomu som si mohol kúpiť o čosi lepšie auto, ktorým bol VW Golf, pričom „taxikárčenie“ mi začalo vzhľadom na môj vek prinášať celkom slušné príjmy. A aby som dokázal poskytovať niečo navyše, snažil som sa mať vždy čo najlepšie auto, až som sa prepracoval k Peugeotu 607, čo bola na svoju dobu luxusná limuzína. Navyše som si zriadil web stránku vasapreprava.sk, čo bol taký príjemný slovenský brand. Svoje služby som začal postupne inzerovať a okrem kvalitného vozidla som sa snažil svojim klientom poskytnúť vždy niečo navyše. Tu sa vrátim trochu späť. Moja prvá brigáda v prevádzke rýchlejšieho občerstvenia, kde som robil naozaj všetko, vrátane umývania toaliet, ma naučila ako sa správať k zákazníkom. Aj preto mi nerobilo problém niekomu otvoriť dvere, či odniesť batožinu, zatiaľ čo väčšina taxikárov sa tvárila tak, akoby zákazník by im mal byť vďačný, že ho vôbec vezmú do auta... Ja som mal kvalitné auto, vždy čisté, nezafajčené, zákazníkom som dal k dispozícii minerálku, alebo cukríky a ľudia veľmi rýchlo zistili, ako vyzerá príjemná jazda taxíkom a začali sa ku mne vracať. Aj vďaka tomu som si mohol dovoliť kúpiť ďalšie autá a postupne do nich posadiť svojich overených kamarátov. Vytvoril som aj objednávkový systém, čo mi zásadne znížilo administratívnu záťaž, klienti už mohli on-line vidieť aktuálne aj minulé objednávky.

Majiteľ spoločnosti CARSEN - Transfer Service, Andrej Boháč. Flotila spoločnosti je tvorená výhradne vozidlami Mercedes-Benz. Aj keď 95 % našich zákazníkov sú firmy, tak dosť často rozvážame aj fyzické osoby, prípadne zabezpečujeme rôzne podujatia, ako sú svadby a podobne.

V dnešnej dobe už majoritu našich prepráv tvorí odvoz a dovoz klientov z letiska pri Viedni.
Toto letisko sa začalo časom javiť ako veľmi perspektívna trasa. Navyše vďaka tomu, že sme cez náš rezervačný systém vedeli dobre vyťažiť vozidlo smerom tam aj nazad, dokázali sme sa dostať na veľmi konkurencieschopnú cenu. Najväčšou našou devízou však bola kvalita služieb. Usmievaví vodiči, občerstvenie v aute, neskôr dokonca aj wifi vo vozidle a, samozrejme, čo najkvalitnejšie vyčistené vozidlá. Keďže vozíme aj veľké množstvo zahraničných cestujúcich, snažíme sa čo najlepšie reprezentovať našu krajinu, keďže sme vlastne prvou časťou Slovenska, s ktorou mnoho ľudí príde do kontaktu. Aj preto sme v spolupráci so spoločnosťou SARIO dali do našich vozidiel informačnú brožúru o našej krajine.

Ak chcete reprezentovať, či už svoju firmu, alebo v tomto prípade aj Slovensko, musíte mať výborných vodičov.
Áno, na kvalite vodičov si dávame extrémne záležať. Ja osobne ich školím, ako jazdiť s dôrazom na čo najväčší komfort pasažiera, snažíme sa im vštepiť veľkú dávku empatie, aby vedeli z reči tela pasažiera rozpoznať napríklad či mu nie je zima, alebo aby ich nikto nemusel napomínať, že majú stíšiť hudbu, ak pasažier telefonuje. Napríklad ak vodič ide predbiehať, musí si byť na 100 % istý, že to predbiehanie bude plynulé a bez hoc aj minimálneho rizika voči pasažierom. Každý z našich vodičov ovláda angličtinu, musí mať distingvovaný vzhľad a musí byť maximálne diskrétny. Aj vďaka tomu, že sa nám tieto atribúty darí napĺňať, rastieme každý rok o 25 %. Väčšina našich klientov sa k nám vracia a permanentne využívajú naše služby.

Okrem už spomínanej kvality služieb pozerajú firmy predovšetkým na nákladové položky. Napriek tomu využívajú vaše služby nielen v prípade VIP zamestnancov...
Každá spoločnosť má nastavené svoje interné postupy, prečo a kedy využívať taxislužbu a nie svoje vozidlá a zamestnancov. Ak sa napríklad bavíme o ceste na letisko pri Viedni, tak napríklad len parkovanie na tri dni je drahšie ako naša služba. Vlastní zamestnanci na dopravu svojich kolegov sa nepoužívajú aj preto, lebo jednak toto nemajú v náplni svojej práce a jednak je to administratívne zaťažujúce posielať ďalšieho človeka na služobnú cestu do zahraničia. A sú tu ďalšie aspekty, ako diaľničná známka, poistenie, atď., takže ak chce firma robiť všetko, tak ako sa má a vyslať svojho zamestnanca ako taxikára, určite ju to vyjde drahšie, ako využitie našich služieb.

Aké vozidlá v súčasnosti na prepravu vašich klientov využívate?
Na základe skúseností sme sa rozhodli pre značku Mercedes-Benz. Prioritou pre nás bol komfort, ktorý tieto vozidlá vedia našim zákazníkom poskytnúť. Aj preto sme vybrali triedu E pri osobných vozidlách a v oblasti vanov taktiež využívame vozidlá Mercedes, a to triedu V.

Ako vo vašej spoločnosti riešite nadspotrebu?
V každom našom vozidle je zabudovaný satelitný systém monitoringu a elektronickej knihy jázd. Okrem samotnej nadspotreby potrebujeme mať vozidlá monitorované pre čo najprestížnejšiu logistiku. Denne robíme na letisko viac ako sedemdesiat jázd, čo musí byť naozaj precízne koordinované.

Ako často obmieňate svoju flotilu?
Naše kilometrové nábehy sú naozaj veľké. Ročne najazdíme okolo 160 000 km, aj preto sme donedávna menili vozidlá každé dva roky, teraz je to jeden rok, ale už začíname uvažovať o polročnej obmene.

Keďže svojím spôsobom ste taxislužba a navyše je tu kontext veľkého kilometrového nájazdu za krátky čas, nemáte problém so spätným odpredajom vašich vozidiel?
Naše autá dávame do voľného predaja a nakoľko je o ne počas životnosti v našej spoločnosti mimoriadne postarané, o záujemcov nie je núdza. Autá majú jasnú históriu, jazdia na pomerne kvalitných cestách – teraz myslím tie rakúske, nie sú to klasické firemné vozidlá, čiže ich podvozky a agregáty sú zaťažované minimálne. Aj preto ich od nás radi odkupujú taxikári, ktorí chcú mať trochu lepšie vozidlá, dokonca s ročnou zárukou.

Čo okrem obstarávacej hodnoty tvorí najväčšiu nákladovú položku v rámci TCO?
Samozrejme, je to palivo a mzdové náklady, ale ako som už spomínal vďaka elektronickej knihe jázd neriešime nadspotrebu. Samotný servis máme v spoločnosti Mercedes bezplatný, takže už zostávajú len pneumatiky. Tie nám vydržia v priemere približne 50 000 km, takže ich meníme trikrát do roka.

A ako ste na tom, čo sa poistných udalostí týka?
Ako som už spomínal, kladieme veľký dôraz na kvalitu našich vodičov. Za obdobie fungovania našej spoločnosti sme nemali vážnejšiu nehodu, väčšinou ide o rôzne škrabance, aj to často nie z viny nášho vodiča. Napríklad pri vodičoch preferujeme skôr staršie ročníky, ktoré už majú skúsenosti a sú už „vybúrené“ (smiech). Navyše máme aj celkom malú fluktuáciu, čo sa vodičov týka. Najviac poistných udalostí pripadá na čelné sklá.

Okrem samotnej prepravy na letisko pri Viedni, na čo si vás ešte firmy najímajú?
Sú to hlavne rôzne team buildingové aktivity, často robíme rozvoz aj čo sa športových, či kultúrnych podujatí týka. Pri rôznych takýchto podujatiach pristavujeme naše vozidlá, ktoré čakajú na hostí, takže títo nemusia riešiť hľadanie dopravy a podobne. Aj keď 95 % našich zákazníkov sú firmy, tak dosť často rozvážame aj fyzické osoby, prípadne zabezpečujeme rôzne podujatia, ako sú svadby a podobne. Občas dokonca robíme aj „kuriérov“. Už sa nám stalo, že sme pre výrobný podnik, ktorý si nemohol dovoliť dlhodobú odstávku výroby, zabezpečovali dovoz pokazenej súčiastky. Skrátka, pre našich zákazníkov sa snažíme byť čo najflexibilnejší.

Keďže ste spomínali maximálnu flexibilitu, ako dokážete tak rozsiahly autopark a zákaznícku štruktúru optimálne koordinovať?
Máme svojich operátorov a systém, ktorí všetky prílety a odlety sledujú on-line, takže vieme pružne na vzniknuté situácie reagovať. Navyše máme vytvorený rezervačný systém pre veľké spoločnosti, takže ak aj dve osoby z jednej spoločnosti plánujú na rovnaký termín cestu, vieme im poskytnúť informáciu a v prípade záujmu ich spojiť do jednej cesty, čím firmám šetríme pomerne veľké nákladové položky, v prípade veľkých firiem sa bavíme ročne o desiatkach tisícov eur. Navyše systém poskytuje klientovi absolútny prehľad a priamy kontakt medzi zákazníkom a vodičom, čo ďalej zlepšuje komfort. A práve v tejto interakcii chceme pokračovať ďalej, preto plánujeme ďalšie vylepšenia našich on-line systémov.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.