Najväčšia dodávka značky ponúka vyššiu nosnosť, vyššiu prevádzkovú efektivitu a viac asistenčných systémov.
Naftový motor 2.0 EcoBlue prešiel optimalizáciou a podľa údajov Fordu, ktoré vychádzajú z homologačného cyklu WLTP, je až o sedem percent úspornejší než doteraz. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má novinka podľa metodiky WLTP spotrebu paliva od 7,6 l/100 km. Vplyv na konzum má aj elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý navyše umožnil nasadenie asistenčných technológií, ako napríklad parkovací asistent či asistent pre jazdu v pruhoch. Ponuku variantov motora EcoBlue s výkonom 79 kW, 96 kW a 125 kW rozširuje aj verzia 136 kW s krútiacim momentom až 415 Nm a ešte priaznivejším priebehom ťahu v širšom pásme otáčok.
Namiesto štandardnej 6-stupňovej prevodovky bude od jari budúceho roka pre verzie s pohonom zadných kolies k dispozícii aj nová desaťstupňová automatická prevodovka s funkciou adaptívneho časovania preraďovania. Ďalšou veľkou novinkou je verzia mHEV so 48-voltovým mild-hybridným pohonom, ktorá sa bude dať kombinovať s predným aj zadným pohonom a má priniesť úsporu paliva pri prevádzke s častými rozjazdmi až o osem percent. Inovovaný Transit ponúka až o 80 kg vyššie užitočné zaťaženie – v prípade verzie L3 H2 so zadným pohonom. Pri prednom pohone predstavuje nárast 48 kg. Prvýkrát v histórii bude mať Transit k dispozícii viaceré jazdné režimy. Pre zvýšenie efektivity prevádzky je pre väčšie flotily pripravený palubný modem FordPass Connect s telematickými službami, menšie fleety môžu využiť aplikáciu FordPass Pro.