Francúzska automobilka rozšírila svoje portfólio čisto elektrických vozidiel aj o svoj malý mestský model.
Twingo je na trhu od roku 1992, predali sa ho doteraz takmer štyri milióny a aktuálne prináša automobilka plne elektrickú verziu, ktorú označuje za „najtwingovatejšie“ Twingo v histórii, práve vďaka jeho elektrickému pohonu s veľkými ambíciami hlavne do mesta. Na rozdiel od elektrického Zoe, ktoré má nabíjací port umiestnený pod veľkým logom na čele, Twingo Z.E. ho má ukrytý pod krytom na boku, kde majú konvenčne poháňané verzie svoje tankovacie hrdlo. Aj ostatné vizuálne indikatívy modelu s nulovými miestnymi emisiami sú skôr decentné, v podobe modrých detailov a nápisov.
Pohonom elektrického Twinga je motor s výkonom 60 kW (82 k) a krútiacim momentom 160 Nm. Akcelerácia na stovku sa neuvádza, výrobca sa však chváli zrýchlením na pre mesto relevantných 50 km/h iba za štyri sekundy. Maximálna rýchlosť má hodnotu 135 km/h. Batéria má kapacitu 22 kWh a podľa normy WLTP s ňou Twingo Z.E. dosiahne v meste dojazd približne 250 km, v kombinovanom cykle 180 km – s možnosťou predĺženia približne na 215 km pri použití jazdného „Eco“ režimu.
Nabíjanie je možné striedavým prúdom (AC), s nabíjacím výkonom do 22 kW. Pomocou patentovanej nabíjacej stanice Caméléon má Renault umožniť až štvornásobne rýchlejšie nabitie než konkurencia. Pri pripojení k 22-kilowattovej verejnej stanici sa batéria má za pol hodiny nabiť do miery, ktorá postačí na dojazd približne do 80 km. Keďže Twingo malo svoju platformu od počiatku dimenzovanú aj pre elektrický variant Z.E., tak s týmto pohonom nijako nestráca na praktickosti, vrátane zachovaného objemu batožinového priestoru 240 litrov. Elektrický pohon sa vyrába na západe Francúzska v meste Cléon, kompletizácia vozidla prebieha v slovinskej továrni Novo Mesto.