Nemecká značka uviedla druhú generáciu triedy B. Vozidlo má opäť predný pohon, prišlo o sendvičovú podlahu a ponúka nové motory, prevodovky i asistenčné systémy.
Mercedes-Benz považuje nové béčko nabité novou technikou za technologický začiatok novej éry kompaktnej triedy značky. „Ešte nikdy v histórii Mercedes-Benz nebolo pri zmene modelu toľko noviniek naraz", zdôrazňuje Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler zodpovedný za koncernový výskum a vedúci vývoja divízie Mercedes-Benz Cars.
Priestor
Optimalizovaním vonkajších tvarov docielila trieda B špičkovú hodnotu koeficientu odporu vzduchu cw 0,26, čo okrem iného pocítite v tichej jazde pri vysokých rýchlostiach. Dynamickejšie tvary oproti predchodcovi zaručuje takmer o päť cm nižšia karoséria (výška 1 557 mm), nižšie sú ukotvené aj sedadlá. Na základe pripomienok zákazníkov sú ale teraz viac vzpriamené. Výsledkom ergonomicky výhodnejšej vzpriamenej polohy sedenia v kombinácii so znížením podlahy vozidla v zadnej časti vznikol väčší priestor pre nohy v oblasti kolien, podľa automobilky najlepší v danom segmente. Sedadlá sa dajú jednoducho sklápať pre prevoz dlhých predmetov, zadné možno za príplatok pozdĺžne posúvať až o 140 mm, objem batožinového priestoru sa tak zväčší zo 488 na 666 l.
Nová technika
Na začiatku sa o pohon postarajú dva benzínové a dieselové prepĺňané agregáty. Zážihový motor s objemom 1,6 l ako B 180 ponúkne najvyšší výkon 90 kW (122 k) a ako B 200 to bude 115 kW (156 k). Ich maximálny krútiaci moment 200 respektíve 250 Nm je k dispozícii od 1 250 otáčok za minútu. Nový dieselový štvorvalec je zdokonalením osvedčenej dvadvojky používanej od triedy C po triedu S, so systémom priameho vstrekovania Common Rail tretej generácie. S objemom zníženým na 1,8 l je po prvý raz zabudovaný priečne. Pod označením B 180 CDI dáva výkon 80 kW (109 k), ako B 200 CDI generuje 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm od 1 400 ot./min a 300 Nm od 1 600 ot./min.
Premiéru v triede B absolvujú aj nová dvojspojková prevodovka 7G-DCT a kompaktná 6-stupňová manuálna prevodovka.
Vzhľadom na priečne uložené prepĺňané motory a obe kompaktné prevodovky triede B stačí na otočenie priemer iba 11 metrov.
Asistenčné systémy
Svetovou novinkou v segmente je sériové vybavenie Sports Toureru radarovým systémom na výstrahu pri hroziacej kolízii s adaptívnym brzdovým asistentom, ktorý zníži riziko nárazu vozidla do prekážky. Systém nepozorného vodiča opticky a akusticky upozorní na zistenú prekážku a pripraví brzdový asistent na čo najpresnejšie brzdenie. Na rozdiel od iných konkurenčných systémov funguje aj v rýchlostiach nad 30 km/h, nejde teda o čisto mestský systém. Zároveň sa po prvý raz sa v triede B predstaví aj systém na preventívnu ochranu cestujúcich PRE-SAFE®. Samozrejmosťou sú aj ďalšie asistenčné systémy Mercedes-Benz z vyšších tried ako adaptívny asistent osvetlenia, asistent mŕtveho uhla a udržiavania jazdného pruhu, či sledovania povolenej rýchlosti a rozpoznávanie dopravných značiek.
Automobilka počíta pre triedu B aj s hybridnými pohonmi.
Foto: