Stuttgartská automobilka predstavila tretiu generáciu vrcholnej motorizácie svojho SUV, modelu ML 63 AMG. Exkluzívnu novinku poháňa osemvalcový motor AMG s objemom 5,5 litra prepĺňaný dvoma turbami s najvyšším výkonom 386 kW (525 k) a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm.
Najsilnejšie emelko napriek tomu spotrebuje každých sto km v priemere 11,8 litra benzínu, teda o 28 percent, respektíve o 4,7 litra menej, ako jeho predchodca. Podieľa sa na tom technológia pohonnej jednotky s priamym vstrekovaním benzínu, vedením lúča s piezoelektrickými injektormi, systémom ECO štart – stop, štvorventilovou technológiou s nastavením vačkového hriadeľa, chladičom plniaceho vzduchu (vzduch/voda) a manažmentom alternátora. S príplatkovým balíkom AMG Performance Package dosiahne agregát vďaka zvýšeniu maximálneho tlaku preplňovania z 1,0 na 1,3 baru pri nezmenenej spotrebe výkon 410 kW (557 k) a krútiaci moment 760 Nm. ML 63 AMG zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,8, respektíve 4,7 sekundy. Maximálnu rýchlosť má pri oboch vyhotoveniach elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Stabilitu jazdy a bezpečnosť najmä pri vysokých rýchlostiach zabezpečuje novo vyvinutá aktívna stabilizácia nakláňania ACTIVE CURVE SYSTEM s aktívnymi priečnymi stabilizátormi na prednej i zadnej náprave, ktoré kompenzujú uhol náklonu karosérie pri prejazde zákrut.
Prenos sily na všetky kolesá so stálym pohonom preberá vo vozidle sedemstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC s tromi jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
V režime Controlled Efficiency (C) je aktívna funkcia ECO štart – stop, ktorá vypína osemvalcový motor vozidla počas státia. C navyše znamená aj mäkko dimenzovanú charakteristiku prevodovky s komfortnými a rýchlymi zmenami stupňov. Rozjazd prebieha vo všeobecnosti na druhom stupni. Zelený symbol „ECO" v združenom prístroji AMG vodičovi signalizuje aktívnu funkciu ECO štart – stop. V jazdnom programe Sport (S) a Manuál (M) je funkcia ECO štart – stop neaktívna a kombinácia motor/prevodovka sa navyše prezentuje výrazne agilnejšie. Krátke a presne definované stiahnutie zapaľovania a vstrekovania pri preraďovaní na vyšší stupeň za plného výkonu sa navyše stará o kratšie časy radenia.
Jedinečná rozdeľovacia prevodovka pre vyššiu dynamiku jazdy vozidla delí výkon motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40 : 60. Vodič si tlačidlom môže navoliť vybraný z jazdných režimov: Comfort, Sport a Sport plus. Nosný systém vzduchového pruženia funguje v závislosti od rýchlosti a znižuje karosériu pri vyšších rýchlostiach na minimalizáciu odporu vzduchu pri súčasnom zvýšení stability jazdy.
Špecifický dizajn nového ML 63AMG dotvára maska chladiča s čiernymi lakovanými lamelami a veľkým nasávacím otvorom i nový predný nárazník, ktorý nadväzuje na rozšírené predné blatníky. Zadný nárazník má v spodnej časti dva páry chrómovaných koncoviek výfukového systému. V interiéri dominuje koža designo, športové sedadlá, obklady vyhotovené z hliníka a tiež časti s klavírnym lakom.
Rozsiahla sériová výbava zahŕňa okrem iného bezpečnostné prvky známe s tried S či E. Sériovo nechýba kožené čalúnenie s dvojitými kontrastnými švami, prístrojová doska, lakťové opierky a výplne dverí vyhotovené v imitácii kože ARTICO, načerveno lakované brzdové strmene, či štvorramenný volant AMG Performance v koži.
Na trh dorazí novinka v apríli 2012.
Foto: