Na domácom autosalóne v japonskom Tokiu Subaru vo svetovej premiére predstavilo nový model BRZ. Kompaktné športové kupé s usporiadaním sedadiel 2+2 využíva tradičnú pohonnú jednotku značky: plochý boxer motor s protibežnými piestami, ktorý v tomto prípade poháňa zadné kolesá.
Spoločný projekt so značkou Toyota priniesol na trh športový automobil, poskytujúci ultimatívne potešenie z jazdy a vynikajúcu ovládateľnosť. Vďaka uloženiu ľahkého
a kompaktného boxer motora nižšie a bližšie k stredu vozidla sa konštruktérom podarilo vytvoriť auto s veľmi nízko položeným ťažiskom. Z tohto hľadiska patrí Subaru BRZ medzi najlepšie automobily na trhu vôbec.
Nízke uloženie motora typu boxer umožnila špeciálne navrhnutá konštrukcia podvozka, ktorá vytvorila podmienky pre ultra nízko položené ťažisko. Vďaka takémuto usporiadaniu vznikla pozícia pre vodiča, typická pre športové automobily.
Konštrukcia vozidla otvorila dizajnérom cestu pre navrhnutie nízkej a širokej karosérie (výška iba 1300 mm, šírka 1775 mm), typickej pre automobily typu kupé. Napriek tomu poskytuje 2+2 sedadlá a dostatočne veľký batožinový priestor.
Dizajnové stvárnenie karosérie vyjadruje typický fun-to-drive charakter, no zároveň jasne odkazuje na príslušnosť k značke Subaru. Nízka predná kapota a svalnaté predné blatníky naznačujú jazdné schopnosti auta; čelné svetlá, logo so šiestimi hviezdami a šesťuholníkový otvor pre prívod vzduchu sú zasa typickými motívmi, spoločnými pre všetky nové modely Subaru.
V profile auta sa podarilo spojiť krásu a estetiku s funkčnosťou, rešpektujúcou najnovšie poznatky aerodynamiky. Tej sa podriadili tvary C-stĺpika, sklon zadného okna i forma veka batožinového priestoru. Presne tak, ako to očakávate od športového automobilu, boli aj v prípade BRZ predný i zadný previs skrátené na minimum. Pri pohľade zozadu najviac upúta kontrast širokých blatníkov, vyjadrujúcich stabilitu auta, s kompaktnými rozmermi kabíny.
Interiér bol navrhnutý tak, aby umožnil novú úroveň spojenia auta s vodičom do jedného funkčného celku. Priemer volantu sa zmenšil, aby umožnil manévrovanie
zodpovedajúce športovému automobilu. Otáčkomer s digitálnym ukazovateľom rýchlosti, uložený v centre prístrojového panelu, umožňuje stálu informovanosť vodiča bez toho, aby odpútaval pozornosť od diania na ceste. Na mieru vytvorené športové sedadlá poskytujú vodičovi i spolujazdcovi nekompromisnú oporu v zákrutách, pričom aj vďaka nim bola dosiahnutá veľmi nízka pozícia sedenia.
Nový boxer, dve prevodovky
Štvorvalcový boxer novej generácie, vyvinutý špeciálne pre model BRZ, dáva do služieb kupé svoj charakter vysokootáčkového atmosférického športového motora. Poskytuje
vynikajúcu účinnosť spaľovania a vysoký výkon, ale zároveň je ohľaduplný k životnému prostrediu. Jeho maximálny výkon je 147 kW (200 k), hodnota maximálneho krútiaceho momentu má úroveň 205 Nm. Motor má tzv. štvorcové vŕtanie a zdvih 86 x 86 mm. V agregáte bol použitý systém vstrekovania paliva D-4S od Toyoty, kombinujúci vstrekovanie priamo do spaľovacieho priestoru so vstrekovaním do nasávacieho kanála. Pre koncepciu ultra nízko položeného ťažiska bol motor konštrukčne upravený, aby zaberal menej miesta. Skrátilo sa napríklad sacie potrubie, použila sa plytšia olejová vaňa.
K radosti z riadenia športového automobilu prispievajú i prevodovky, vyladené smerom k rýchlej odozve a športovému pocitu z radenia. K dispozícii je 6-stupňová manuálna a 6-stupňová automatická prevodovka. Šesťstupňová manuálna prevodovka s krátkou radiacou pákou bola optimalizovaná z hľadiska presnosti radenia i hmotnosti.
Šesťstupňová automatická prevodovka má dva režimy: S pre rýchle športové radenie a M pre štandardné radenie. Vodič môže radiť prevodové stupne podľa svojho uváženia krídelkami pod volantom.
Karoséria kupé BRZ je ľahká (pohotovostná hmotnosť automobilu je len 1220 kg), no zároveň veľmi pevná. Takýto výsledok sa dosiahol využitím koncepcie priestorového
obvodového rámu, čoho dôsledkom je aj veľmi nízko položené ťažisko. Tuhá a odolná štruktúra rámu karosérie bola konštruovaná s cieľom dosiahnuť vysokú pevnosť pre skvelé jazdné vlastnosti, ale aj ochranu posádky pri prípadnej havárii.
K tuhosti karosérie prispieva aj využitie ocele s vysokou pevnosťou v ťahu. Predná kapota je celá z hliníka. Bola konštruovaná s cieľom dosiahnuť lepšie rozloženie hmotnosti, ale aj vyšší stupeň ochrany chodcov. Predná náprava kupé BRZ je typu McPherson vzhľadom na jej nízku hmotnosť a vysokú stabilitu, vzadu využili konštruktéri dvojité lichobežníkové zavesenie pre lepšiu absorpciu nerovností. Auto jazdí na ľahkých a extrémne pevných hliníkových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 215/45 R17 (priemerná hodnota). Všetky modely BRZ sú vybavené elektronickým stabilizačným systémom, naladeným s ohľadom na bezpečnosť, ale aj radosť a potešenie z jazdy.