Ani Opel nechce nič premeškať a tiež zverejnil snímky auta, ktoré sa oficiálne predstaví až na ženevskom autosalóne v marci. Ide o prvý model nemeckého výrobcu v segmente subkompaktných, teda malých SUV a volá sa Mokka. Predávať sa začne koncom roka.
Pomenovanie auta je inšpirované malými, okrúhlymi zrnkami kávy Mocca odrody Arabica. Napriek svojej relatívne malej dĺžke 4,28 metra má Opel Mokka podľa výrobcu poskytovať veľkorysý priestor piatim osobám, sediacim vo zvýšenej polohe. Môže byť vybavený pohonom predných, alebo všetkých kolies s automatickým adaptívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy.
Na pohon slúžia tri motory. Všetky manuálne prevodovky sú štandardne vybavené technológiou Štart/Stop na zníženie spotreby paliva v mestskej premávke.
Ponuka benzínových motorov obsahuje štvorvalec 1,6 litra s atmosférickým nasávaním a výkonom 85 kW (115 k) a prepĺňaný motor 1.4 Turbo s výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm. Najúspornejšiu alternatívu predstavuje turbodiesel 1.7 CDTI s výkonom 96 kW (130 k) s maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Motory 1.4 Turbo a 1.7 CDTI sa môžu kombinovať buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Ergonomické predné sedadlá majú certifikát nemeckej asociácie zdravotníckych expertov AGR – Aktion Gesunder Rücken. Mokka môže mať aj nosič na bicykle Flex-Fix najnovšej generácie, integrovaný v zadnom nárazníku.
Svetlú výšku zatiaľ výrobca neudáva, rozchod kolies má hodnotu 1540 mm. Malé SUV bude jazdiť na až 18-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny, ktoré sú štandardným prvkom vybavenia verzií Enjoy a Cosmo.
V kabíne je 19 odkladacích priestorov, sklopením deleného operadla zadného sedadla sa objem batožinového priestoru zväčší na 1372 litrov.
V štandardnej výbave je elektronický stabilizačný systém ESC (Electronic Stability Control), systém regulácie trakcie TC (Traction Control), ako aj systémy Hill Start Assist (HAS) a Hill Descent Control (HDC), ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť pri rozjazde do svahu alebo zjazde zo strmého svahu.
Mokka môže mať aj adaptívne reflektory AFL+ (Advanced Adaptive Forward Lighting). Vychádzajú z tretej generácie bi-xenónových reflektorov a obsahujú aj asistenčný systém diaľkových svetiel HBA (High Beam Assist). K dispozícii je aj nová generácia kamerového systému Opel Eye. Tvorí základ pre rozličné asistenčné systémy ako systém výstrahy pri opustení jazdného pruhu LDW (Lane Departure Warning) a druhá generácia systému rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Recognition.