Škoda Yeti dostala dve tváre

0
0
0
s2smodern

Yeti už nemá charakteristické predné hmlovky. Toto je verzia na cesty...Okrúhle svetlá zmizli, Škoda Yeti dostala v rámci faceliftu novú tvár. Nie jednu, ale rovno dve: predná maska sa líši podľa toho, či je auto určené do terénu alebo na asfalt.


Svetovú premiéru budú mať obe novinky v septembri na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte. Koncom roka 2013 budú oba nové varianty modelu Yeti uvedené na prvých trhoch.
Na prvý pohľad sa obe verzie od seba líšia napríklad riešením predného a zadného nárazníka. Rovnako tak je rozdielne spracovanie bočných líšt a prahov. Zatiaľ čo „mestský" Yeti ich má lakované vo farbe karosérie, u jeho „outdoorového" súrodenca sú z čierneho plastu.
Oba varianty vyznávajú zhodný koncept prednej časti. Horizontálna orientácia je zdôraznená líniou s výraznou maskou chladiča a novo tvarovanými svetlometmi, ktoré sú teraz voliteľne ponúkané ako bi-xenóny s integrovanými LED svetlami pre denné svietenie. Predné hmlové svetlá dostali v súlade s novým dizajnovým jazykom značky Škoda hranatý tvar a sú umiestnené nižšie v prednom nárazníku.
Piate dvere získali dva kubistické trojuholníkové prvky a nové logo značky. Výrazné zadné združené svetlá môžu svietiť v tvare písmena C, ktoré je tvorené z LED prvkov.
Ponuka kolies bola rozšírená o štyri kolesá z ľahkej zliatiny. Pestrejšia je tiež paleta farieb. Novinkou sú štyri metalické odtiene: biela Moon, zelená Jungle, sivá Metal a hnedá Magnetic. Posledná z uvedených je k dispozícii výlučne pre najvyššiu výbavu Laurin & Klement.
Novinky je možné nájsť aj v interiéri. Ich zoznam zahŕňa trojramenné volanty v celkovo siedmich variantoch, nové poťahové látky alebo dekoračné lišty na prístrojovej doske.
Yeti je prvým modelom značky, vybaveným systémom Optical Parking Assistant (zadnou parkovacou kamerou). Prvýkrát je vybavený aj najnovšou generáciou parkovacieho asistenta Automatic Parking Assistant. S ním vie Yeti zacúvať do medzier pozdĺžne aj priečne k vozovke, pričom z pozdĺžnych medzier sa aj automaticky vysunie. Ďalej v SUV mladoboleslavskej značky má premiéru bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie KESSY.
Prepracované modely Škoda Yeti majú k dispozícii štyri dieselové a tri benzínové motory, všetky preplňované turbodúchadlom a s priamym vstrekovaním paliva. Ich paleta siaha od zážihovej jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznetový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétnej motorizácii vozidlo disponuje pohonom buď len prednej, alebo oboch náprav. Pohon všetkých kolies je realizovaný prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie. Ako automatické prevodovky využíva Yeti výhradne dvojspojkové ústrojenstvo DSG so šiestimi, resp. siedmimi stupňami.

...a toto do terénu. Zmeny nastali i v kabíne, týkajú sa najmä volantov.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl