Šok: GM sťahuje značku Chevrolet z Európy!

0
0
0
s2smodern

O dva roky Chevrolet v Európe končí.Od začiatku roka 2016 si už auto značky Chevrolet nekúpite. General Motors ju sťahuje z Európy, o priazeň zákazníkov sa rozhodol bojovať so svojimi značkami Opel a Vauxhall.


Značka Chevrolet už nebude v strednom segmente zastúpená kvôli náročnému obchodnému modelu a zložitej ekonomickej situácii v Európe. Namiesto toho sa sústredí na predaj vybraných ikonických modelov ako Corvette v západnej a východnej Európe. Široké spektrum svojich produktov bude naďalej predávať v Rusku a v Spoločenstve nezávislých štátov.
Tým sa posilnia značky Opel a Vauxhall a zredukuje sa komplexnosť spojená s paralelným predajom značiek Opel a Chevrolet v západnej a východnej Európe. V Rusku a Spoločenstve nezávislých štátov sú značky jasne definované a odlíšené, čím majú vyššiu konkurencieschopnosť vo svojich jednotlivých segmentoch.
Značka Cadillac, ktorá finalizuje plány expanzie na európskom trhu, v priebehu najbližších troch rokov posilní a rozšíri svoju predajnú sieť v rámci prípravy na uvedenie ďalších nových produktov na trh.
Chevrolet bude úzko spolupracovať so svojou dealerskou sieťou v západnej a východnej Európe pri definovaní ďalších krokov, aby bolo zabezpečené uspokojenie existujúcich zákazníkov v nasledujúcich rokoch. Naďalej bude poskytovať záruku, náhradné diely a servis pre autá kúpené do konca roka 2015.
V súvislosti s prijatím rozhodnutia, že značka Chevrolet nebude naďalej zastúpená v strednom segmente v západnej a východnej Európe, GM očakáva mimoriadne náklady vo výške 700 miliónov až 1 miliardy USD, predovšetkým v období od štvrtého štvrťroka 2013 do konca prvého polroka 2014. Tieto mimoriadne náklady zahŕňajú znehodnotenie aktív, náklady na reštrukturalizáciu dealerskej siete, podporu predaja ako aj náklady spojené s rozdelením. Vytvoria cestu pre ďalšie zlepšenie predaja GM v Európe budúcim posilnením značiek Opel a Vauxhall. Približne 300 miliónov USD mimoriadnych nákladov budú tvoriť nepeňažné výdavky. Okrem toho GM očakáva vznik reštrukturalizačných nákladov spojených so zmenou obchodnej stratégie, ktoré nebudú pokryté mimoriadnymi nákladmi, avšak ovplyvnia operatívny zisk GM International v priebehu roka 2014.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl