Zvládne aj zimu: Mercedes Sprinter 4x4

0
0
0
s2smodern

Sprinter s pohonom 4x4 je iba o 120 kg ťažší ako zadnokolka.Hrúbka snehovej pokrývky: takmer dva metre. Teplota: -15°C. Cez priesmyk Timmelsjoch navyše fúka ľadový vietor. Na tomto mieste v tirolských Alpách vo výške 2500 metrov divízia Mercedes-Benz Vans prvýkrát prezentuje verejnosti nový Sprinter 4x4.


Nový Sprinter 4x4 je jediným vozidlom s pohonom všetkých kolies a ESP z výroby medzi veľkými dodávkami a poskytuje rozhodujúce plus k trakcii za ťažkých podmienok. Ako kombi a minibus dopravuje Sprinter 4x4 hotelových hostí do zľadovateného alpského strediska. Spoľahlivým partnerom je však aj mimo horských oblastí: ako skriňové vozidlo pre montérov, ktorí sa musia dostať s ťažkým náradím a náhradnými dielmi k veternej elektrárni po vlhkých lúkach. Alebo ako valník, ktorý si razí cestu po bahnitých staveniskách.

Pripojiteľný pohon všetkých kolies, voliteľne s redukčným prevodom
Pohon všetkých kolies je pripojiteľný stlačením tlačidla a hnacia sila sa následne rozdelí v pomere 35:65 medzi prednú a zadnú nápravu. Prácu odteraz preberá systém elektronického riadenia trakcie 4ETS: stačí pridávať plyn a riadiť, všetko ostatné je záležitosťou techniky.
Sériové adaptívne ESP je stále aktívne aj pri pohone všetkých kolies. Táto kombinácia techniky pohonu všetkých kolies a aktívnej bezpečnosti je v tomto segmente dostupná len pre Sprinter.
Na želanie disponuje nová dodávka s pohonom všetkých kolies navyše aj redukčnou prevodovkou, vďaka čomu má v ťažkom teréne ešte vyššiu trakciu. Keď vodič stlačí tlačidlo Low Range, prevodový pomer sa skráti o koeficient 1,42, tzn. o 42 percent. Trakčná sila vzrastie príslušným spôsobom. Ďalšou možnosťou v Sprinteri 4x4 je nová regulácia rýchlosti zjazdu (Downhill Speed Regulaton DSR). Zabezpečuje, že pri jazde z kopca sa bude stále udržovať konštantná predvolená rýchlosť.

Vyššie posadená karoséria, nižšia nadváha
Sprinter 4x4 síce nie je žiadne terénne vozidlo, ale karoséria zdvihnutá vpredu o 110 mm a vzadu o 80 mm poukazuje na typicky terénne vlastnosti. Podľa motorizácie je stúpavosť o cca 20 percent vyššia ako pri Sprinteri s konvenčným pohonom. Nadváha pohonu všetkých kolies v Sprinteri 4x4 predstavuje len približne 120 kg podľa vyhotovenia, čo len v minimálnej miere ovplyvňuje užitočné zaťaženie. Robí to z neho prednostného špecialistu na pohon všetkých kolies nielen v Nemecku. Presvedčených zákazníkov nachádza Sprinter 4x4 aj vo Švajčiarsku, Austrálii, Taliansku, Rakúsku a Francúzsku.
Spočíva to predovšetkým aj v jeho úspornom prístupe k palivu. Spotreba predstavuje len o 0,4 až 0,8 l/100 km viac v porovnaní so Sprinterom so zadným náhonom. Napríklad Sprinter 313 BlueTec 4x4 tak spotrebúva len 8,3 l/100 km (NEJC kombinovaný).

Sprinter 4x4: ohľaduplný k životnému prostrediu a bezpečný
Nový Sprinter 4x4 vstupuje so svojimi motormi do éry budúcej emisnej normy Euro VI. Patria sem dva štvorvalcové dieselové motory so zdvihovým objemom 2,15 l a výkonom 95 kW (129 k) alebo 120 kW (163 k). Ako tretí variant motorizácie sa ponúka šesťvalcový dieselový motor (zdvihový objem 3,0 l) s výkonom 140 kW (190 k). Nový Sprinter 4x4 je na cestách nielen výkonnejší a ohľaduplnejší voči životnému prostrediu, ale vďaka piatim novým asistenčným systémom patrí aj k najbezpečnejším veľkým dodávkam vo svojom segmente. Patrí sem asistent výstrahy pred kolíziou, asistent sledovania mŕtveho uhla, asistent diaľkového svetla a asistent zachovania jazdného pruhu. Asistent jazdy pri bočnom vetre pribudne v roku 2014.

K pohonu všetkých kolies sa dá ako opcia dokúpiť aj redukcia. Štvorkolka s vyššou svetlou výškou spĺňa nároky pracovníkov v teréne.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl