Mercedes-Benz ukázal novú triedu C

0
0
0
s2smodern

Vďaka hmotnosti nižšej o 100 kg má novinka údajne o 20 % nižšiu spotrebu.Mercedes-Benz oficiálne predstavila novú generáciu sedanu triedy C. Novinka je v porovnaní s predchodcom ľahšia o celých 100 kg.

Najpredávanejší model v portfóliu značky (z predchádzajúcej generácie sa predalo 2,4 mil. kusov) podľa svojich tvorcov zohľadňuje rastúcu priemernú výšku obyvateľstva a tak nová generácia „Céčka" podrástla vo všetkých dôležitých parametroch. Pri rázvore dlhšom o 80 mm (2840 mm) narástla dĺžka vozidla o 95 mm (na 4686 mm) a šírka o 40 mm (na 1810 mm). Predchodcu novinka prekonáva aj objemom batožinového priestoru 480 l (podľa ISO 3832).
Na náraste hmotnosti sa to však neprejavilo nijak negatívne. Naopak, vďaka až 50 percentnému podielu hliníka na konštrukcii karosérie (doteraz menej ako 10 %) je skelet novej triedy C o 70 kg ľahší. Auto je potom celkovo ľahšie až o 100 kg.
Opäť sú na výber dve odlišné tváre - športová s centrálnou hviezdou alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou Mercedes na kapote motora.
Popri sériovej výbave ponúka Mercedes-Benz tri odlišné línie dizajnu a výbavy pre exteriér a interiér - AVANTGARDE (športová), EXCLUSIVE (luxusná) a AMG (výrazne športová).
Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi (žiarovky H7). Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED". Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.
V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. Už krátko po uvedení na trh Mercedes-Benz výrazne rozšíril ponuku motorov. K nej teraz pribúda nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra. Medzi jeho osobitné prednosti patria nižšia hmotnosť, kompaktná konštrukcia a nízka špecifická spotreba paliva. Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 centimetrov kubických podľa dimenzovania výkon 85 alebo 100 kW (115 alebo 136 k) a menovitý krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm. Jeho priame vstrekovanie Common Rail pracuje s maximálnym vstrekovacím tlakom 1 600 barov.
Okrem nového malého dieselového motora bude k dispozícii osvedčený a zdokonalený dieselový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,2 litra vo viacerých výkonových variantoch. Výkonové spektrum dieselových motorov tak bude siahať od 85 kW (115 k) do 150 kW (204 k). C 220 BlueTEC sa na želanie bude dodávať aj s výkonom 125 kW (170 k) ako BlueEFFICIENCY Edition. Všetky dieselové motory novej triedy C sú vybavené známou technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction, selektívna katalytická redukcia).
K dispozícii bude aj päť štvorvalcových benzínových motorov s výkonom 115 až 175 kW (156 až 238 k). Medzi nimi špeciálny model C 180 ECO Edition, ktorý je ako BlueEFFICIENCY Edition zaradený do triedy hospodárnosti A. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).
Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E ponúkne aj dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie výkon 150 + 20 kW (204 + 27 k) a postačí mu 3,9 litra motorovej nafty v kombinovanom cykle podľa NEFZ - Nový európsky jazdný cyklus (predbežná hodnota). Ďalší mimoriadne úsporný hybridný model, ktorý má nasledovať neskôr, bude vybavený najmodernejšou technikou plug-in.
Nový sedan triedy C si už slovenskí zákazníci môžu objednávať. Ako prvé sa v ponuke objavia verzie C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.
Vďaka hliníku je karoséria novej triedy C ľahšia o 70 kg než skelet predchodcu. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu novej triedy C má hodnotu 0,24.  Centrálny displej má uhlopriečku 7 alebo 8,4 palca (podľa výbavy). Vďaka väčšiemu rázvoru je teraz vzadu viac miesta.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl