Pre Kiu historicky prvá 7-stupňová dvojspojková prevodovka má zefektívniť spotrebu paliva a zároveň vylepšiť výkonové parametre jej áut.
Nová DCT prevodovka (Dual-Clutch Transmission) nahradí aktuálnu 6-stupňovú prevodovku, montovanú do súčasných modelov Kia. Nová DCT prevodovka spája výhody manuálnej aj automatickej prevodovky a zároveň umožňuje rýchlejšie zmeny rýchlostných stupňov.
Inžinieri a konštruktéri Kia Motors sa počas procesu vývoja prevodovky zamerali nielen na zvýšenie efektívnosti spotreby paliva až o 7 %, ale aj na 5-percentné zlepšenie hodnoty zrýchlenia z 0-100 km/h oproti doteraz používanej 6-rýchlostnej DCT prevodovke. Za cieľ si dali aj minimalizovanie prenosu vibrácií do kabíny použitím tlmiča vibrácií medzi motorom a samotnou prevodovkou.
DCT sa skladá z dvoch suchých spojok, z ktorých každá je ovládaná elektromotorom spojkového pohonu a obsahuje aj dvojicu drážkovaných vstupných hriadeľov, jeden pre nepárny a druhý pre párny prevodový pomer. Tento systém umožňuje DCT zaradiť okamžite predvolený prevodový stupeň na zvolenom hriadeli prepnutím spojky, pričom je eliminovaný čas potrebný na radenie prevodových stupňov.
Nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka sa začne objavovať v produkčných automobiloch Kia Motors v roku 2015.