Toyota zostáva najhodnotnejšou automobilovou značkou sveta. V aktuálnej štúdii BrandZ Top100 japonský výrobca suverénne obhájil najvyššie miesto v kategórii automobilov a dokonca hodnotu svojej značky ďalej vylepšuje.
Oproti predchádzajúcemu roku vzrástla o 21 % na takmer 29,6 miliardy amerických dolárov (približne 21,6 miliardy eur). Hodnota značky Toyota narástla výrazne silnejšie v porovnaní so 17-percentným priemerom, ktorý toto odvetvie dosiahlo.
Minulý rok bol ovplyvnený zotavením dôležitých odbytísk osobných automobilov. V Japonsku ekonomika silnela tak ako v USA, a aj v Európe bolo vidieť známky oživenia. S počtom 9,98 milióna vozidiel, predaných po celom svete, upevnila v kalendárnom roku 2013 Toyota svoju rolu najväčšieho výrobcu automobilov sveta. To výrazne prispieva k stúpajúcej hodnote značky – ako aj stále rastúca obľúbenosť hybridných modelov, ktorých odbyt v minulom roku vzrástol v Európe o 43 percent.
Správu BrandZ Report vydáva každoročne medzinárodná spoločnosť pre výskum trhu Millward Brown. Klasifikácia je založená na detailných finančných údajoch sledovaných spoločnosťou a tiež na odpovediach na rôzne otázky od zhruba dvoch miliónov spotrebiteľov z viac ako 30 krajín.