Renault znížil karbónovú stopu o desatinu

0
0
0
s2smodern

Renault je tradičným partnerom Filmového festivalu v Cannes, kde hostí vozilo aj nové Twingo. Samozrejme, s nízkymi emisiami.Renault ako prvý výrobca automobilov dosiahol cieľ a znížil svoju karbónovú stopu o 10 % na vozidlo v rozmedzí troch rokov 2010 a 2013.

V roku 2013 navyše potvrdil svoju pozíciu európskeho lídra v rámci najnižších priemerných emisií CO2.
V svojom strategickom pláne sa Renault zaviazal znižovať karbónovú stopu v priemere o 3 % každý rok v rozmedzí 2010 a 2016 v súlade s prognózami vývoja predaja automobilov.
V rámci akčného plánu, ktorý prihliada na celý životný cyklus automobilu, sa hlavný dôraz kladie na fázu používania vozidla, ktorá generuje veľkú časť emisií skleníkových plynov, kalkulovaných do celkovej karbónovej stopy. V roku 2013 sa Renault posunul na prvú priečku v Európe spomedzi všetkých výrobcov automobilov, keď dosiahol v priemere najnižšie CO2 (menej ako 115 g/km), k čomu mu pomohla vynovená rada ekologických motorov a uvedenie celej produktovej rady elektrických vozidiel.
Nakoľko ťažba surovín, potrebných na výrobu automobilov, tiež výrazne zodpovedá za znečisťovanie životného prostredia, Renault sa snaží o čo najväčšie využívanie recyklovaných materiálov. Je tiež lídrom v ich používaní (v priemere 11% - a táto hodnota sa neustále zvyšuje).
Aj výrobné závody Skupiny Renault znižujú svoje energetické potreby a sústreďujú sa na využívanie obnoviteľných zdrojov. Dokonalým príkladom je výrobný závod v marockom Tangiers, ktorý bol od začiatku plánovaný a realizovaný ako závod s nulovými emisiami. Pokiaľ hovoríme o logistike, doprava je optimalizovaná tak, aby sa na jeden raz prepravovalo čo najviac automobilov. Skupina Renault taktiež využíva energeticky menej náročné IT technológie, alebo znižuje potrebu služobných ciest tým, že sa čoraz viac využívajú už spomínané IT technológie.
K aktivitám prispieva i slovenský importér značky napríklad tým, že separuje odpad v kancelárskych priestoroch. Každá drobná aktivita vždy prispeje k dobrému celkovému výsledku.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl