Škoda vstúpila do segmentu CNG s Octaviou G-TEC

0
0
0
s2smodern

Vyššie obstarávacie náklady sa vďaka nižším nákladom na palivo vrátia po cca 40 000 km.Škoda začala na Slovensku predávať Octaviu G-TEC s pohonom na stlačený zemný plyn CNG. K dispozícii je vo všetkých výbavových stupňoch a karosárskych verziách s cenou od 18 270 €.


Škoda vidí cieľovú skupinu Octavie G-TEC vo firemných flotilách, jazdiacich väčší počet kilometrov, vzhľadom na potrebu vyššej prvotnej investície. Rozdiel v cene oproti najpredávanejšej motorizácii 1,6 TDI 77 kW je 440 eur. To znamená návratnosť investície z úspory nákladov na palivo pri najazdení 30 000 km/rok približne za 1,3 roka. Podľa prepočtov importéra úsporné vozidlo s kombinovaným dojazdom až 1330 km a spotrebou len 5,4 m3 (3,5 kg) CNG na 100 km znižuje palivové náklady až o 1/3 v porovnaní s dieselovou motorizáciou. Prvých 50 zákazníkov obdrží navyše poukážku na palivo CNG v hodnote až 200 eur.
Škoda Octavia G-TEC je v ponuke vo výbavových stupňoch Active, Ambition, Elegance, ako aj Business. Verzia Octavia Combi G-TEC štartuje na sume 19 070 €.

Dvojpalivový motor 1,4 TSI
Octavia G-TEC je poháňaná prepĺňaným motorom 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k), ktorý je schopný spaľovať benzín aj CNG. Súčasťou technických opatrení elu je ekologický paket GreenTec so systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Agregát spĺňa už teraz emisnú normu Euro 6, ktorá začne platiť od septembra 2014.
Len čisto na CNG prejde automobil 410 km. Pri prevádzke na benzín umožňuje plná nádrž dojazd 920 km. Na jedno natankovanie oboch palív tak vie Octavia G-TEC absolvovať až 1330 km.
Palivové nádrže na CNG sú umiestnené pod podlahou batožinového priestoru. Objem batožinového priestoru 460 litrov (Octavia G-TEC), resp. 480 litrov (Octavia Combi G-TEC) je tým pádom menší oproti štandardným verziám (590, resp 610 l).

Úspora vs. náklady na servis
Pri ročnom nájazde 30 000 km predstavuje úspora na palive oproti motoru 1.6 TDI podľa importéra 28 € mesačne, teda 336 € za rok. Na druhej strane treba rátať s vyššími nákladmi na servis: výmena oleja sa robí každých 15 000 km/ 1 rok, každí dva roky sa kontroluje stav a tesnosť plynového zariadenia a každé štyri roky tlakové nádoby, ktorých životnosť je 20 rokov.
Limitom je riedka sieť čerpacích staníc na CNG na Slovensku: tých je dnes k dispozícii 10 verejných, dve neverejné a približne 20 malých súkromných.

Nádrže na CNG sú pod podlahou, kufor je menší o 130 l oproti štandardným verziám. Najväčšiu flotilu áut na CNG prevádzkuje SPP. Prvú plynovú Octaviu dostalo na testovanie.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl