Takmer 40 % majiteľov áut BMW, Audi, Mercedes a Jaguar by si kúpilo elektrické vozidlo od svojej značky. Má to však jeden háčik.
Aký? Elektromobil by mal mať na jedno nabitie dojazd aspoň 540 kilometrov. To je dnes hodnota, ku ktorej sa sériové elektromobily nepribližujú ani vo sne, okrem značky Tesla, ktorá má teoretický dojazd zhruba 400 km.
Podľa britského prieskumu, ktorý oslovil 24 227 majiteľov prémiových vozidiel, by sa elektrická mobilita mohla stať jednou z dôležitých súčastí automobilového trhu už o desať rokov. WeLoveAnyCar.com, najväčší britský web, zaoberajúci sa prieskumami týkajúcimi sa vozidiel, tvrdí, že sa investície do elektrických áut výrobcom vyplatia, budú totiž cestou, ako získať nových zákazníkov a zvýšiť predaje.
Všetci účastníci prieskumu dostali otázku, či by si kúpili elektrické auto, ak by cena, výkonové parametre, dizajn a výbava zodpovedali ich súčasným prémiovým autám, pri dojazde 540 km. Odpovede boli optimistické, najviac otvorení elektromobilom boli majitelia BMW. Iba 12 až 17 % respondentov, v závislosti od značky, odpovedalo, že by si elektrické auto ani pri týchto kritériách nikdy nekúpili.
Treba však konštatovať, že najmä otázka ceny a dojazdu zatiaľ určite nezodpovedá benzínovým či naftovým vozidlám. Možno o tých desať rokov.