Začiatkom roka 2015 sa začne predávať nová Fabia Combi, auto s najobjemnejším batožinovým priestorom vo svojej triede.
Základný objem 530 litrov je oproti predchádzajúcemu modelu o 25 litrov väčší. Po sklopení zadných sedadiel sa prepravná kapacita modelu Fabia Combi zväčší na 1395 litrov.
Zadné sedadlo sa skladá v dvoch krokoch, najprv sa sklopí sedadlo a potom operadlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do ktorého sa zmestia predmety s dĺžkou až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, čo je medzigeneračne o 2 mm viac. Piate dvere sa otvárajú do výšky 1900 mm a sú široké 1028 mm. Nákladová hrana je vo výške iba 611 mm, čo uľahčuje manipuláciu s batožinou.
Súčasne vzrástla aj šírka interiéru (vpredu o 21 mm) a jeho dĺžka (o 8 mm), napriek nižšej celkovej výške vozidla majú vodič a spolujazdec aj viac miesta nad hlavou. Nová Fabia Combi je o 10 mm dlhšia, o 90 mm širšia a o 31 mm nižšia ako jej predchodkyňa. Predný a zadný rozchod sa rozšírili o 30 mm, rázvor je dlhší o 5 mm.
Až 17 Simply Clever riešení
Posádke modelu Fabia Combi uľahčuje život až 17 Simply Clever riešení. Desať z nich je pre tento model v ponuke prvýkrát.
Fabia Combi môže byť na želanie vybavená variabilnou medzipodlahou v batožinovom priestore. Ide o zvýšenú podlahu, ktorá delí batožinový priestor do dvoch horizontálnych rovín a zvyšuje tak rozsah jeho využitia.
Technológia MirrorLink™ umožňuje zrkadliť aplikácie zo smartfónu, vrátane navigácie, na displeji infotainmentu. Rozhranie SmartGate naopak dokáže určité dáta vozidla zobrazovať, ukladať a využívať pomocou špeciálnych aplikácií v smartfóne. Namiesto nápoja možno do držiaka v stredovej konzole pred radiacou pákou odložiť smartfón alebo iPod. K tomu slúži praktický držiak multimediálnych zariadení.
Nová Fabia Combi je úspornejšia ako kedykoľvek predtým a v porovnaní s druhou generáciou je jej spotreba až o 17 % nižšia. Toto zlepšenie je výsledkom úplne novo vyvinutej generácie benzínových a dieselových motorov, radikálneho zníženia hmotnosti až na 1004 kg a zlepšenej aerodynamiky.
Nové elektromechanické riadenie
V ponuke sú tri benzínové motory a tri dieselové agregáty. Všetky motory spĺňajú emisnú normu EU 6 a sú štandardne osadené systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Výkonové spektrum benzínových jednotiek siaha od 55 kW (75 k) až po 81 kW (110 k). Nová paleta trojvalcových dieselových motorov ponúkne výkon od 55 kW (75 k) až po 77 kW (105 k).
Premiéru má v novej generácii modelu Fabia Combi elektromechanické riadenie C-EPS (Column-Electric Power Steering). Nahrádza doteraz používaný elektrohydraulický posilňovač a šetrí hmotnosť i palivo.
Prvýkrát možno tento model získať so systémom bezkľúčového odomykania, štartovania a zamykania KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Premiéru oslavuje tiež signalizácia vzdialenosti pri parkovaní vpredu aj vzadu. Doteraz mohla mať Fabia Combi parkovacie senzory len vzadu.