Subaru testovalo s klientmi v teréne

0
0
0
s2smodern

Daždivé dni premenili niektoré časti trate na močiar.Subaru pozvalo svojich zákazníkov i motoristických novinárov do ťažkého terénu, aby si na vlastnej koži vyskúšali schopnosti symetrického pohonu 4x4.


Extrémne stúpania, klesania i maximálne bočné náklony, skomplikované zradným rozbahneným povrchom po niekoľkých dňoch výdatných dažďov, zvládali účastníci aktívneho testovania za volantom troch zástupcov aktuálneho portfólia Subaru: kompaktného crossoveru XV 2.0i CVT (110 kW/ 150 k) a dvoch SUV Forester, reprezentujúcich diesel aj benzín. Dieselový Forester jazdil s motorom 2.0D (108 kW/ 147 k), kombinovaným s manuálnou prevodovkou, pri benzínovom išlo o vrcholnú prepĺňanú verziu XT (177 kW/ 240 k) s automatickou prevodovkou CVT.

Suveréni v teréne
Všetky tri autá prechádzali náročnými terénnymi sekciami prekvapujúco hladko – okrem permanentného pohonu 4x4 im pomáhala vysoká svetlá výška, robustná konštrukcia podvozkov a tuhá stavba karosérie. Pri terénnych výjazdoch, šmykľavých zjazdoch či zradných úsekoch v hlbokom bahne však najviac pomohol práve pohon všetkých kolies, ktorý suverénne potvrdil svoje schopnosti a autá previedol ťažkými pasážami napriek tomu, že boli obuté nie v AT/MT, ale v štandardných cestných zimných pneumatikách.
Priechodnosť terénom ešte zlepšuje elektronický asistenčný systém X-Mode, ktorý Subaru uviedlo v roku 2013 v najnovšej generácii modelu Forester. Systém, ktorý sa dal vyskúšať vo Foresteri XT, funguje ako elektronická redukčná prevodovka a zároveň uzávierka predného a zadného diferenciálu. Jazde v teréne prispôsobí prácu automatickej prevodovky i reakcie motora na plyn. X-Mode v spolupráci so stabilizačným systémom VDC navyše veľmi účinne bráni pretáčaniu kolies s aktuálne nižšou trakciou. Systém je možné aktivovať do rýchlosti 20 km/h, pričom funguje do 40 km/h. Pri prekročení tohto rýchlostného limitu sa automaticky deaktivuje.
Súčasťou asistenčného systému X-Mode je kontrola rýchlosti pri zjazde z kopca. Netreba ju osobitne zapínať, pri aktívnom systéme X-Mode začne fungovať automaticky v momente, keď senzor náklonu zistí, že auto začalo schádzať zo svahu. Systém následne veľmi účinne udržiava nastavenú rýchlosť, pričom si vodič môže upraviť jej hodnotu pribrzdením alebo pridaním plynu.

Aj pre nepriaznivé podmienky
„Naše vozidlá bežne nejazdia v takýchto extrémnych offroadových podmienkach a preto sme chceli suverénnu výkonnosť Subaru priblížiť klientom i motoristickým novinárom aktívnym testovaním v drsnom teréne. Skutočne, kombinácia prvkov aktívnej bezpečnosti ako stály pohon 4x4, režim X-Mode a stabilizačný systém VDC zabezpečuje bezproblémovú trakciu, priechodnosť a stabilitu pri nakláňaní sa vozidla v teréne. Vďaka nízkemu ťažisku a súčasne dostatočnej svetlej výške vieme garantovať prejazdnosť s vozidlom aj za nepriaznivých jazdných podmienok, v ktorých sa môže vodič Subaru hocikedy ocitnúť," zdôraznil Rastislav Crkoň, general manager importéra vozidiel Subaru.
Unikátny symetrický pohon všetkých kolies Subaru preverili už viac ako štyri desaťročia nasadenia v modeloch značky. Všetko začal v roku 1972 model Leone kombi 4WD, prvé sériovo vyrábané osobné vozidlo na svete s pohonom všetkých kolies. Odvtedy zišlo z výrobných liniek Subaru takmer 13 miliónov áut s pohonom 4x4.

Niekde sa muselo aj trocha brodiť. Symetrický pohon 4x4 zvláda aj takéto situácie s prehľadom. V teréne okrem štvorkolky pomáha špeciálny elektronický systém X-Mode. XV si precvičilo aj bočné náklony.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl