Trh zablokovali dopredaje končiacich sérií áut

0
0
0
s2smodern

Primát na trhu si naďalej suverénne udržiava Škoda.Registrácie nových osobných vozidiel (M1) zaznamenali v novembri 2014 po prvý raz v tomto roku pokles o 3,25 % oproti rovnakému mesiacu minulého roka.


V novembri bolo zaregistrovaných 5484 nových osobných automobilov oproti 5668 vozidlám zaregistrovaných v novembri 2013. V kumulatívnom porovnaní bolo za jedenásť mesiacov 2014 zaregistrovaných 66 030 osobných vozidiel, čo predstavuje nárast o 11,26 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka (59 347 vozidiel).
Pokles registrácii vozidiel M1 bol spôsobený hlavne časovou náročnosťou pri spracovaní žiadostí výrobcov a zástupcov výrobcov na dopredaje vozidiel končiacich sérií, a tým zastavením predaja v prvých dvoch dekádach mesiaca november. Od 1. novembra musia byť totiž všetky nové autá vybavené ESP, monitorovaním tlaku v pneumatikách TPMS a ukazovateľom radenia prevodových stupňov.
Najpredávanejšou značkou je podľa štatistiky Zväzu automobilového priemyslu SR stále Škoda pred Volkswagenom a Kiou, štvrtý je Hyundai, piaty Opel a šiesty Peugeot.
Malé úžitkové vozidlá N1 dosiahli v novembri 2014 úroveň 488 vozidiel, čo predstavuje oproti novembru 2013 nárast o 23,23 % (396 vozidiel). V kumulatívnom porovnaní bolo za jedenásť mesiacov tohto roka zaregistrovaných 5065 úžitkových vozidiel a oproti jedenástim mesiacom minulého roka (4622 vozidiel) sa nárast pohybuje na úrovni 9,58 %.
Registrácie v kategórii N2 zaznamenali v novembri 2014 oproti rovnakému mesiacu minulého roka pokles na úrovni 18,52 % a dosiahli úroveň 22 vozidiel (november 2013 – 27 vozidiel). V kumulatívnom porovnaní sa počet registrácií v tomto roku líši len jedným vozidlom (380 vozidiel) oproti minuloročnému kumulatívu (379 vozidiel).
Registrácie v kategórii N3 zaznamenali oproti vlaňajšku (november 2013 – 443 vozidiel) pokles až o 50,11 % pri počte 221 registrovaných vozidiel v novembri 2014.
V kategóriách autobusov M2 a M3 sa v novembri 2014 registrovalo 47 autobusov, v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to predstavuje nárast na úrovni 58,62 percenta.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl