Keď sa Renault po druhej svetovej vojne pustil do výroby modelu 4CV, išiel vzhľadom na oslabenú ekonomiku do veľkého rizika. Idea vyrábať dostupné autá pre ľudí sa mu však osvedčila.
„Musíme sa zbaviť toho nezmyslu, že automobil ako luxusný výrobok je iba pre bohatých," povedal Pierre Lafacheux, generálny riaditeľ Renault pri príležitosti predstavenia modelu 4CV na autosalóne v Paríži v roku 1946.
Po skončení 2. svetovej vojny bol vo Francúzsku veľký dopyt po produktoch, avšak ekonomika bola príliš slabá na výrazné investície do výroby. Dopyt po vozidlách vzrastal, ale výroba bola stále prevažne ručná a finančne neefektívna. Situácia na automobilovom trhu a zlá finančná situácia obyvateľstva nebola naklonená veľkoprodukcii. Preto predstavenie a výroba nového modelu 4CV predstavovala pre Renault veľké riziko. Model 4CV bol v režime prísne tajného vývoja od roku 1940 v dielňach v meste Billancourt.
4CV bolo vozidlo navrhnuté z ľahkých materiálov, vážilo len 550 kg, a bolo poháňané malým a efektívnym motorom o objeme 0,75 litra. Renault 4CV sa vyrábal od roku 1947 až do roku 1961 a mal nevídaný úspech. Za toto obdobie bolo vyrobených viac ako milión kusov tohto automobilu.
Dauphine a štvorka
V roku 1955 bol predstavený model Renault Dauphine, ktorý využíval podobnú architektúru ako jeho predchodca 4CV. Model bol navrhnutý aj pod vplyvom amerických trendov, ktoré predlžovali bočné strany vozidla až k svetlám. Renault Dauphine bol však priekopníkom hlavne vo výrobe – počtom 2000 vozidiel denne išlo vtedy o najrýchlejšiu výrobu vozidiel na svete.
Ďalším v rade bol legendárny model Renault 4. Lepšiu variabilitu a využiteľnosť vozidla zabezpečovali piate dvere (dvere batožinového priestoru). Novinkou boli sklápateľné sedadlá. Komfort v modeli Renault 4 bol taký vysoký, že ho odporúčali aj lekári pri problémoch s chrbticou. Renault 4 sa stal veľmi populárnym a nebol nikdy priamo nahradený.
Nasledoval Renault 5 a Twingo
V roku 1972 prišiel na trh model Renault 5. Zámerom nebolo nahradiť modely Renault 4 a Renault 6. Išlo o nový typ vozidla, ktoré oslovovalo predovšetkým mladých ľudí, alebo ženy v domácnosti s už jedným vozidlom. Renault 5 ponúkal vynikajúci vnútorný priestor a šikovnú stavbu vozidla, ktorá zaručovala čo najlepšiu využiteľnosť pre aktívnych ľudí v meste.
V roku 1992 predstavil Renault model, ktorý sa stal ikonou. Renault Twingo bolo rovnako prevratné, ako jeho predchodca model Renault 4CV. Lacné, jednoduché, krásne a mladistvé. Jednoduchý dizajn a jednoduché riešenia priniesli značke veľký úspech. Prvá generácia sa predávala až do roku 2007 a vyrobených bolo okolo 2,5 milióna kusov.