Plug-In-Hybrid na báze benzínového motora V6, pohon všetkých kolies a systémový výkon 265 kW (360 k). Päťmiestnou štúdiou Cross Coupé GTE ukazuje Volkswagen smer vývoja svojich SUV.
Štúdiu SUV poháňa benzínový motor V6 s objemom 3,6 litra v kombinácii s dvoma elektromotormi. Šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva (FSI) dosahuje výkon 206 kW (280 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Dva elektromotory poskytujú 40 kW a 220 Nm, resp. 85 kW a 270 Nm. Systémový výkon hybridného pohonu je 265 kW (360 k).
Keď sa využije celý jeho výkonový potenciál, Cross Coupé GTE zrýchli za 6,0 sekundy z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h). Maximálna rýchlosť štúdie je 209 km/h. Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii v stredovom tuneli (kapacita 14,1 kWh) môže Cross Coupé GTE s výlučne elektrickým pohonom prejsť 32 kilometrov.
Tlačidlom GTE môže vodič prepnúť pohon Plug-In-Hybrid do režimu GTE a tým aktivovať zvlášť agilný charakter štúdie. Pedál akcelerátora, prevodovka a posilňovač riadenia dostanú športovejšiu charakteristiku. Okrem toho obidva elektromotory v režime GTE podporujú benzínový motor, aby bol k dispozícii plný systémový výkon a najväčší maximálny systémový krútiaci moment.
Štúdia Cross Coupé GTE poskytuje – rovnako ako štúdia Cross Blue, predstavená v Detroite pred dvoma rokmi – ďalší výhľad na nové SUV strednej veľkosti na báze modulárnej stavebnice komponentov pre priečne uložený motor (MQB). Sériová verzia modelu Cross Blue sa bude vyrábať v závode Volkswagen v meste Chattanooga, Tennessee, USA a bude predstavená na budúci rok.