Ak si chcete naživo siahnuť na novú Škodu Superb, zájdite na ženevský autosalón. Práve tam ju automobilka ukáže verejnosti prvýkrá.
Nová vlajková loď automobilky Škoda má za sebou veľkolepú svetovú premiéru v pražskom hoteli Karlín. Tam ju Škoda vo veľkom štýle predviedla vybraným hosťom a automobilovým novinárom, široká verejnosť si však musí počkať na ženevský autosalón.
Dizajnový jazyk typický pre značku Škoda dostal v prípade nového Superbu ešte výraznejšie rysy ako pri Octavii III. Auto tak už na prvý pohľad pôsobí ako vlajková loď značky a dostatočne reprezentuje celé výrobné portfólio značky. Výrazne sa zmenili proporcie celého auta, ktoré už nepôsobí ako násilne natiahnutá Octavia, ale ako plnohodnotná reprezentačná limuzína. V porovnaní s predchodcom sa Superb tretej generácie natiahol o 28 mm do dĺžky (na 4861 mm), o 47 mm do šírky (na 1861 mm) a je o 6 mm vyšší (celkom 1468 mm). Napriek tomu sa konštruktérom podarilo medzigeneračne znížiť jeho hmotnosť približne o 75 kg.
Použitie modulárnej platformy umožnilo konštruktérom veľmi pohodlne natiahnuť rázvor auta (2841 mm) aj rozchody náprav (1584 mm vpredu, 1572 mm vzadu), čo sa pochopiteľne odrazilo aj na väčších vnútorných rozmeroch. Podľa údajov automobilky je vpredu interiér širší o 39 mm, na zadných sedadlách je v oblasti lakťov kabína širšia dokonca o 69 mm (vzadu je teraz interiér celkovo širší ako na predných sedadlách). Okrem veľkorysejších vnútorných rozmerov sa však Superb môže pochváliť predovšetkým modernejšie poňatým dizajnom palubnej dosky, sedadiel aj výplní dverí. Celkovo pôsobí vzdušnejším a modernejším dojmom, čo mu dodáva potrebnú dávku originality a výnimočnosti. Stále si však zachováva predovšetkým konzervatívny ráz, ktorý majú klienti značky radi. Silným argumentom bude v prípade Škody Superb aj jej kufor, jeho základný objem totiž dosahuje hodnotu až 625 l, čím o celých 30 l prekonáva predchodcu.
V rámci výbavy dostal Superb III aplikáciu Media Command s Wi-fi modulom, pomocou ktorého môžu obsluhovať informačný a zábavný systém auta obsluhovať aj zadní cestujúci. Vo výbave nebudú chýbať ani panoramatická strecha, vyhrievané čelné sklo, trojzónová klimatizácia, vyhrievanie všetkých sedadiel (predné sú aj ventilované), asistent pre pozdĺžne aj priečne parkovanie, automatické vychádzanie z parkovacieho miesta, či adaptívne pruženie. Nový Superb môže byť vybavený deviatimi airbagmi, systémom pre udržiavanie v jazdnom pruhu, kontrolou mŕtveho uhla aj únavy vodiča a systémom Traffic Jam Assist schopným vodičovi asistovať pri jazde v kolónach. Nechýba ani adaptívny tempomat.
Na pohon budú slúžiť benzínové štvorvalce 1.4 TSI (92 kW/125 k), 1.4 TSI ACT (110 kW/150 k), 1.8 TSI (132 kW/180 k) a 2.0 TSI (162 kW/220 k a 206 kW/280 k), alebo naftové motory 1.6 TDI (88 kW/120 k) a 2.0 TDI (110 kW/150 k a 140 kW/190 k).
Mladoboleslavská novinka sa do predaja dostane v máji 2015, kedy budú známe aj jej slovenské ceny.