Volkswagen T: šiesta generácia legendy

0
0
0
s2smodern

Dizajnové zmeny boli vzhľadom na úspech predchodcu jemné, zamerané na zvýraznenie kvality.Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá predstavila šiestu generáciu úspešného modelového radu T.

Šiesta generácia modelového radu T sa bude dať objednať o niekoľko dní, ceny sa pohybujú na úrovni predchádzajúcej generácie alebo aj nižšie. Pri niektorých verziách sú dokonca výrazne nižšie oproti porovnateľným predchodcom. Ceny za Transporter 2.0 TDI s výkonom 62 kW (84 k) sa začínajú od 19 971 eur bez DPH. Najlacnejší Multivan Conceptline 2.0 TDI s výkonom 62 kW (84 k) má cenu od 20 489 eur bez DPH.

Dizajnové zmeny
Modelový rad T značky Volkswagen Úžitkové vozidlá je v Nemecku už po niekoľko desaťročí číslom jeden. Celosvetovo sa z jeho predchodcu predali za 12 rokov takmer dva milióny kusov. Za 65 rokov výroby sa z piatich doterajších generácií predalo približne 12 miliónov exemplárov.
Aj preto bol Transporter modernizovaný veľmi opatrne. Je ostrejšie modelovaný a precíznejší, čím vyjadruje vyššiu kvalitu.
Špičku modelového radu opäť tvorí univerzálny Multivan. Jeho príslovečnú variabilitu oceňujú najmä rodiny a outdooroví špecialisti. Spojovacím článkom medzi ním a úžitkovými verziami predstavuje osobný model Caravelle. Táto veľkopriestorová limuzína je koncipovaná pre pracovné aj súkromné využitie.

Nová generácia motorov
V modelovom rade T pre európsky trh debutuje úplne nová generácia motorov TDI, s interným označením EA288 Nutz, spĺňajúca emisnú normu Euro 6. Agregát je vyvinutý špeciálne s ohľadom na náročné prevádzkové podmienky úžitkového vozidla. Najvyššou prioritou je dlhá životnosť a robustnosť. Štvorvalec 2.0 TDI (objem 1968 cm3) je v karosérii namontovaný vpredu naprieč a naklonený dopredu o 8 stupňov.
K dispozícii sú štyri verzie s výkonmi 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). Benzínovú alternatívu predstavuje štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 110 alebo 150 kW (150 alebo 204 k). Oproti predchádzajúcej generácii majú nové motory vo všetkých verziách karosérie približne o 1 liter na 100 km nižšiu spotrebu paliva. Celkovo sa tak podarilo spotrebu paliva znížiť priemerne o 15 %.

Komfort a variabilita
Novinkou sú adaptívne tlmiče pruženia Dynamic Cruise Control (DCC) pre verzie s uzavretou karosériou. Umožňujú prispôsobiť charakteristiku pruženia v troch režimoch: comfort, normal a sport. Elektronicky regulovaná charakteristika tlmičov pruženia sa podľa predvoleného režimu prispôsobuje štýlu jazdy. Vďaka DCC sa už beztak príkladné jazdné vlastnosti veľkého vanu ešte ďalej zlepšili.
Vysoká variabilita sedadiel umožňuje optimálne usporiadať zadnú časť kabíny podľa momentálnej potreby. Možné je všetko – od normálneho batožinového priestoru až po veľký nákladný priestor. Zvlášť jednoduché je teraz otváranie a zatváranie dverí batožinového priestoru. Okrem manuálneho ovládania rukou prvý vyšší stupeň obsahuje automatické elektrické priťahovanie. Ešte komfortnejšie je nové, kompletne elektrické ovládanie. Po zatiahnutí za kľučku automaticky otvorí dvere batožinového priestoru a zavrie ich po zatiahnutí za slučku alebo stlačení tlačidla. Okrem toho sa elektricky ovládané dvere dajú otvoriť aj tlačidlom na dverách vodiča alebo pomocou diaľkového ovládača na kľúči vozidla.
 V modelovom rade T pre európsky trh debutuje úplne nová generácia motorov TDI. Šiesta generácia Transportera dostala široké portfólio bezpečnostných asistenčných systémov. Vysoká variabilita sedadiel umožňuje optimálne usporiadať zadnú časť kabíny podľa momentálnej potreby. Exkluzívne k uvedeniu na trh ponúka značka Volkswagen Úžitkové vozidlá špeciálny model Generation SIX.








ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl