Éra vodíkových áut nezadržateľne prichádza. V Nemecku už natankujete vodík aj na čerpacej stanici na diaľnici.
Výhodou vodíkových áut oproti elektromobilom s batériami je natankovanie vodíka za pár minút, kým nabíjanie klasického elektrického vozidla trvá od 20 minút na rýchlonabíjačke po 8 hodín zo štandardnej siete.
Nový čerpací stojan na H2 nájdete na diaľničnom odpočívadle pre kamióny Geiselwind na A3 medzi Würzburgom a Norimbergom. Prepája doterajšie možnosti tankovania v metropolitných regiónoch Frankfurt nad Mohanom, Stuttgart a Mníchov a vytvára tak dopravný uzol pre elektromobily s palivovými článkami v južnom Nemecku.
„Do konca roka 2015 má byť v metropolitných regiónoch a pozdĺž hlavných dopravných osí postavených vyše 50 čerpacích staníc na vodíkové palivo," uviedla pri otvorení čerpacej stanice štátna tajomníčka spolkového ministerstva dopravy a digitálnej infraštruktúry Dorothee Bär. „Poskytnuté finančné prostriedky vo výške jedného milióna eur na výstavbu tejto čerpacej stanice sú dobre investovanými peniazmi – pretože dobrá infraštruktúra je predpokladom reálneho presadenia sa tejto novej formy mobility."
S otvorením Geiselwindu prevádzkuje spoločnosť TOTAL už sedem z 18 verejne prístupných čerpacích staníc na H2 v celom Nemecku. Len na čerpacích staniciach TOTAL by dnes mohlo natankovať zelený vodík viac ako 1000 vozidiel s palivovými článkami.
Technológiu dodala spoločnosť Linde, ktorá je so svojimi približne 90 čerpacími stanicami v 15 krajinách už niekoľko rokov vedúcou spoločnosťou v oblasti vodíkovej technológie. Vo Viedni je prevádzkovateľom celosvetovo prvej sériovej výrobne čerpacích staníc H2. Linde pritom využíva iónový kompresor IC90, ktorý sama vyvinula a ktorý navzájom spája výhody z hľadiska energetickej spotreby, údržby a hlučnosti.