Inovovaná Kia cee´d s litrovým trojvalcom

0
0
0
s2smodern

 Jazdné pohodlie na zlých povrchoch zaisťujú nové dorazy tlmičov upevnenia zadných vzpier a nové vonkajšie guľové kĺby tyče zadného stabilizátora.Modernizácia Kie cee´d prináša nové štylistické prevedenie interiéru aj exteriéru, ale aj širšiu ponuku motorov a prevodoviek.


Medzi novinky patrí napríklad úplne nový trojvalec z dielne Kia Motors s objemom 1.0 l T-GDI, široká je aj ponuka nových prvkov z oblasti bezpečnosti, pohodlia i funkčnosti. Zmeny sa týkajú všetkých troch karosárskych verzií – päťdverového hatchbacku, kombi verzie Sportswagon aj trojdverovej verzie pro_cee´d.
Modernizovaný modelový rad cee´d bude v ponuke aj v novej špecifikácii GT Line, kde bude zákazníkov lákať predovšetkým športovým vzhľadom a jazdnou dynamikou verzií GT, pričom si zachováva tradičnú všestrannosť modelového radu cee´d. Aj špecifikácia GT Line je dostupná pre všetky tri karosárske verzie vrátane kombi Sportswagon.

Utlmenie hluku
Úpravy predných partií zahŕňajú ostrejšie tvary širšieho nárazníka vrátane chrómového rámovania hmlových svetiel a nového oválneho rastrovania masky chladiča. Podobné zmeny sa dotkli aj zadnej časti vozidla, ktorej dominuje najmä inak tvarovaný zadný nárazník a športovo formované odrazky. Líniu zadnej časti dopĺňajú zadné LED svetlomety, v rámci celého modelového radu sú teraz k dispozícii nové 16- a 17-palcové disky z ľahkých zliatin.
Pri verziách so vznetovými motormi sa konštruktéri venovali aj lepšiemu utlmeniu hluku, prenosu vibrácií do kabíny a celkovému prejavu. V oblasti podlahovej krytiny a sústavy ventilácie našli širšie využitie ďalšie zvukotesné materiály, prístrojovú dosku izoluje dvojnásobné množstvo tlmiacej peny, ktorá zabraňuje prenikaniu vibrácií motora do interiéru. Všetky vznetové verzie odteraz obohacuje akusticky odolný materiál v mieste bloku motora, olejovej vane a filtra pevných častíc.

Nový trojvalec
Automobilka predstavila aj svoj úplne nový agregát - preplňovaný zážihový motor s priamy vstrekovaním s objemom 1.0 litra, T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection). Využíva vysokotlakovú sústavu priameho vstrekovania paliva, pokrokovú technológiu chladenia motora a integrované zberné výfukovú potrubie, vyvinuté s ohľadom na čistejšie emisie a kompaktnejšiu zástavbu.
V ponuke budú dva výkonové varianty v základnej verzii bude produkovať 73 kW (100 k) a krútiaci moment 172 Nm, výkonnejšia verzia 1.0 T-GDI ponúka 88 kW (120 k) pri rovnakej hodnote krútiaceho momentu 172 Nm.
Modernizácia sa dotkla aj agregátu 1.6 CRDi, určeného pre modelový rok 2016. K zníženiu strát trením prispel nový systém vysokotlakového vstrekovania paliva a olejové čerpadlo so spojitou reguláciou tlaku. Výkonnejšia verzia má teraz výkon 100 kW (136 k) (oproti 94 kW/ 128 k v predchádzajúcej verzii), z pôvodných 265 Nm narástla aj hodnota krútiaceho momentu na súčasných 280 Nm.
V ponuke zostávajú motory 1.6 GDi (99 kW/ 135 k) a 1.4 MPI (Multi-Point Injection, 73 kW/ 100 k), rovnako ako s obľúbeným dieselovým motorom 1.4 CRDi. Všetky agregáty spĺňajú emisné normy Euro 6.
Modernizované verzie modelového radu cee´d budú autorizovaní predajcovia v Európe ponúkať už na jeseň 2015.
V oblasti podlahovej krytiny a sústavy ventilácie našli širšie využitie ďalšie zvukotesné materiály. Nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka DCT bude k dispozícii výhradne pre verzie s výkonnejším vznetovým motorom 1.6 CRDi. V interiéri sa zmenili len detaily, asymetrickú prístrojovú dosku aktuálne zdobia chrómové prvky okolo združených prístrojov.






ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl