USA sprísňujú crash testy

0
0
0
s2smodern

Aj v USA je maximum bezpečnosti vyjadrené piatimi hviezdičkami. Polhviezdičky rozšíria stupne hodnotenia z piatich na desať.Americké ministerstvo dopravy navrhlo doplnenie šikmého nárazu a zavedenie polhviezdičiek, ktoré lepšie odlíšia bezpečnosť áut. Ďalšími novinkami testov, ktoré sú prísnejšie ako v Európe, sú nové, viac ľuďom podobné figuríny.


V USA robí crash testy od roku 1978 Národný úrad pre bezpečnosť cestnej dopravy (NHTSA), patriaci pod ministerstvo dopravy. Už dnes sú náročnejšie ako v Európe, keďže sa hodnotí napríklad aj prevrátenie vozidla, ale podobne ako v Európe aj technologické prvky ako kamery zabezpečujúce výhľad dozadu, upozornenie na opustenie jazdného pruhu a varovanie pred čelnou zrážkou. Teraz sa má metodika ešte sprísniť. Aj v USA sa budú brať do úvahy technológie zabraňujúce zrážke (autonómne brzdenie) a ochrana chodcov (tu bolo Euro NCAP naopak popredu).
Zásadnou novinkou je však čelný náraz pod uhlom, ako aj upravený čelný bariérový náraz s plným prekrytím, ktorý sa bude využívať na lepšie zhodnotenie ochrany cestujúcich sediacich vzadu.
Nové figuríny THOR (Test device for Human Occupant Restraint) využívajú celú škálu nových senzorov, ktoré umožňujú podstatne lepšie simulovať ľudské telo.
NHTSA dal nový program na verejné pripomienkovanie, ktoré potrvá 60 dní. Po vyhodnotení sa majú definitívne zmeny dohodnúť koncom roka 2016. Zákazníci však prvé výsledky uvidia až pri autách modelového roka 2019, aby mali výrobcovia čas prispôsobiť sa im.
(Foto: consumer reports, auto evolution)

Zásadnou novinkou je čelný náraz pod uhlom, doteraz autá v USA i v Európe narážajú do prekážky rovno. To však nezodpovedá realite havárií na cestách.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl