Predstavenie: Chevrolet Cruze SW

0
0
0
s2smodern

Chevrolet Cruze Station Wagon.Pri kombíkoch zákazníkov najviac zaujíma praktickosť a batožinový priestor. Tu Chevrolet Cruze Station Wagon boduje: v základe je objem jeho kufra 500 litrov, po sklopení zadných operadiel sa zväčší na 1478 litrov.

A hoci na fotografii to vyzerá, že operadlá vytvoria šikminu, v praxi je plocha takmer rovná. Môžete nám veriť, najnovšiu verziu kompaktného Chevroletu sme vyskúšali na medzinárodnej prezentácii v Nemecku.
Kufor so základnou dĺžkou 1024 mm je vďaka pravidelnému tvaru dobre využiteľný. Pod podlahou je ďalší priestor na menšie predmety, kde sme našli aj súpravu na opravu pneumatík. Roletka batožinového priestoru na po klepnutí na jej koniec vysunie v koľajničkách smerom nahor, takže pri nakladaní menších vecí ju netreba sťahovať.

Systém MyLink
Interiér je v typickom štýle Chevroletu. Prístroje skrášľuje príjemné svetlomodré podsvietenie, ktoré neťahá oči. Palubná doska je prehľadná, premiestnili by sme iba spínač ECO, teda vypínanie stop & štart systému, ktorý je ukrytý napravo od radiacej páky a na prvý raz sme ho nenašli.
Od leta 2012 sú Chevrolety vybavené systémom infotainmentu MyLink. Jeho menu sa ovláda cez dotykový farebný displej s uhlopriečkou 17,8 cm, na ktorom sa zobrazuje i obraz z cúvacej kamery.
Chválime aj množstvo odkladacích priestorov. Netradičné, ale veľmi užitočné je trojdielne úložisko za zadnými sedadlami, v kazete roletky batožinového priestoru. Konečne niekto myslel na to, že aj zadní pasažieri si potrebujú odložiť mobily. Naopak lakťová opierka s úložným priestorom medzi prednými sedadlami je príliš maličká.

Dva nové motory
Keď sme už boli v Nemecku, dovolili sme si na diaľnici okúsiť maximálnu rýchlosť auta. Výrobca udáva 200, tachometer ukazoval 205 km/h. Dojem: veľmi dobré odhlučnenie, bezproblémová jazda. Na 17-palcových diskoch bol Cruze komfortný (do úvahy však treba brať kvalitný nemecký asfalt), s predným zavesením McPherson a zadnými vlečenými ramenami nebolo väčší objem zadnej časti nijako zvlášť cítiť. Auto jazdí predvídateľne, celkový pocit je veľmi príjemný.
Základnou pohonnou jednotkou zostáva benzínový štvorvalec 1.6 (91,2 kW/ 124 k). S príchodom kombi dostal Cruze dva nové motory, pochádzajúce z regálov sesterskej značky Opel. Preverili sme oba: turbodiesel 1.7 (96 kW/ 130 k) aj prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 Turbo (103 kW/ 140 k).
Triumfom prvého je úspornosť: na 100 km spotrebuje len 4,5 litra nafty a podľa nás dáva väčší zmysel ako dvojlitrový diesel (120 kW/ 163 k). Úspornej jazde pomáha dobre odstupňovaný 6-stupňový manuál s dlhšou päťkou a šestkou. No za rozumné peniaze sa dá jazdiť aj s malým benzínovým turbom. Výrobca udáva spotrebu 5,7 l/100 km. Veľmi sa nám páčila odozva na plyn a živosť motora, výhodou je aj menej kilogramov pod prednou kapotou a teda aj neutrálnejšie správanie sa v zákrutách.
Samozrejme, Chevrolet Cruze nie je svojou povahou pretekár. Jeho silnou stránkou je priestor pre posádku i batožinu a rozumné prevádzkové náklady. Obstarávacia cena vozidla sa začína na úrovni 11 750 eur vrátane DPH.

Technické údaje

Dizajn sa podaril: kombi vyzerá zozadu robustne i príťažlivo. Obsluhu infosystémov auta uľahčuje farebný dotykový displej. Po sklopení zadných operadiel ponúka kufor 1478 litrov objemu. Po sklopení operadiel vznikne rovná plocha. Predné sedadlá poskytujú dobrý komfort. Vzhľadom na rázvor 2685 mm je vzadu miesta dosť.



ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl