Test: VW Cross Caddy

0
0
0
s2smodern

VW CrossCaddy sme testovali s motorom 2.0 TDI.Toto je pravý Transformer. Volkswagen Cross Caddy sa z úžitkového základu premenil na kompaktný crossover s ochranou podvozku, krytmi karosérie a pohonom 4x4.


Volkswagen Caddy je dodávka, ktorá sa počas 30 rokov svojej výroby neustále zdokonaľovala. Dnes je ako sedemkrát destilovaná fínska vodka. Nie je najlacnejšia, ale dobre chutí, v súčasnej generácii aj výborne vyzerá a po zrátaní celkových nákladov na prevádzku vás po nej zaručene nebude bolieť hlava. Na trhu sú verzie úžitkové i osobné, klasické aj maxi, päť- aj sedemmiestne, s pohonom prednej či oboch náprav. Otázka teda znela: kam ďalej? Logickou odpoveďou je novinka Cross Caddy.

Viac ako plasty
Caddy rozšíril rodinu „cross" modelov Volkswagenu, doteraz sústredenú na osobné autá. Na rozdiel od oplastovaných súrodencov však dostal jeden veľmi podstatný dar navyše: možnosť pohonu všetkých kolies 4MOTION.
Opticky sa Cross Caddy odlišuje čiernymi ochrannými plastmi karosérie, exponované časti podvozku vpredu i vzadu chráni strieborný plastový kryt. Exkluzivitu autu dodávajú strieborné prahy a strešné lyžiny v rovnakej farbe. Pocit výnimočnosti v kabíne umocňuje kožený paket, strieborné obruby prístrojov i výduchov vetrania, ale aj vysoká úroveň vybavenia. To všetko dokonca za cenu o čosi nižšiu než pri štandardnej verzii s úrovňou vybavenia Comfortline.
Výborný je prístup do veľkého batožinového priestoru cez zadné krídlové dvere. Kufor má už v základe objem 750 litrov, po vybratí zadných sedadiel odvezie úctyhodných 3030 litrov nákladu. V tejto disciplíne vyhrávajú gény úžitkového auta, takýto objem nezvládne žiadne kompaktné SUV. Alternatívou vybratia zadných sedadiel je ich úplné vyklopenie za predné jednoduchým potiahnutím tiahla. Aj vyberanie je vyriešené technicky veľmi jednoducho, pričom sa myslelo aj na to, kde ich uchopiť: na každej sedačke je namontované držadlo. No nie sú najľahšie, ženám odporúčame manipuláciu s dvojsedadlom prenechať mužom.

Hryzie ako upír
Testovaný Cross Caddy poháňala osvedčená kombinácia motora 2.0 TDI (103 kW/ 140 k, 320 Nm) a 6-stupňovej automatickej prevodovky DSG. To znamená dosť výkonu a umiernenú spotrebu. Do výrobcom udávaných kombinovaných 6,7 l/100 km sa zmestíte s prehľadom, vidiecke trasy sme jazdili do 6 litrov, meraný úsek ustálenou deväťdesiatkou za 4,2 l/100 km.
V spojení s pohonom všetkých kolies je úplne jedno, či prší alebo jazdíte po blate. 4MOTION sa zahryzne do povrchu ako hladný upír do krku nežnej blondínky, drží a nepustí. V našom prípade trakciu na šmykľavom povrchu ešte zlepšili obuté zimné pneumatiky. Tuhá zadná náprava si pri obsadení iba vodičom a ľahkom zadku na priečnych nerovnostiach občas poskočí. Pozitívne však prekvapila obratnosť auta a ochota nasledovať pokyny volantom.
Cross Caddy je tým najlepším mixom vlastností MPV, dodávky a SUV. Zvládne nielen pracovnú prepravu geodeta, architekta, manažéra agropodniku, stavby či priemyselných sietí - umožní im aj aktívne využívanie voľného času. Výlety do prírody, sólo s horským bicyklom či nabalený s celou rodinou? Vďaka priestoru v kabíne, veľkému kufru a prejazdnosti mimo ciest nebudú žiadnym problémom.

Technické údaje

Kufor, dobre prístupný cez krídlové dvere, po vybratí zadných sedadiel pohltí neuveriteľných 3030 litrov nákladu.  Vzadu sa odvezú traja dospelí v maxi komforte. Špeciálne poťahy sedadiel verzie Cross sú veľmi príjemné na dotyk. Inteligentné detaily vždy potešia: zadné sedadlá vyberiete ľahšie vďaka integrovaným držadlám. Kokpit CrossCaddy sa líši strieborným lemovaním prístrojov. Komfortné a dobre tvarované predné sedadlá. LED diódy pre denné svietenie. Odolná tuhá zadná náprava. Verzia Cross sa odlišuje aj efektnými diskami kolies.






ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl