Predstavenie: BMW X4

0
0
0
s2smodern

Karoséria X4 dostala výrazne športovejšie rysy s masívnym predným nárazníkom.Keď automobilka BMW pred siedmimi rokmi svetu prvýkrát ukázala model X6, nik vtedy ani len netušil, akú si kríženec kupé a SUV vydobyje popularitu. Novinka tohtoročnej jari, BMW X4, pokračuje v jeho šľapajach.


O vývoji menšieho brata modelu BMW X6 sa šuškalo už dávnejšie, ambíciami ponúknuť o číslo menšieho kríženca sa koniec koncov netajila ani samotná automobilka. Nič konkrétne však prezradiť nechcela a tak musela odborná aj laická verejnosť čakať až na predstavenie prvého konceptu a krátko na to aj sériového modelu. Dnes je konečne tu a spolu s ním aj prvé konkrétne informácie.
Technický základ BMW X4 vychádza z modelu X3.
X3 v joggingu
Novinka technicky vychádza z konvenčného BMW X3, karoséria X4 však dostala výrazne športovejšie rysy s masívnym predným nárazníkom lemovaným nasávacími otvormi, širokými bokmi a zadnou časťou s pomaly klesajúcou líniou strechy. Pri pohľade zozadu akoby X4 z oka vypadlo väčšiemu BMW X6. Dizajnéri teda neváhali a svojmu novému dieťaťu vštepili rovnaké DNA, aké už automobilke pri väčšom bratovi zarobilo nemalé peniaze. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že predajné úspechy BMW X6 výrazným spôsobom prekonali všetky očakávania.
Z celkových rozmerov 4671 x 1881 x 1624 mm vyplýva, že v porovnaní s väčšou predlohou je novinka približne o 20 cm kratšia, o 5 cm nižšia a má o 12 cm menší rázvor. Keď sa vrátime k „darcovskému" BMW X3, v porovnaní s ním sedí vodič „ixštvorky" o 20 mm nižšie. To dobre ilustruje snahu konštruktérov o zníženie ťažiska a hoci sa zdá táto hodnota zanedbateľná, v súčinnosti s iným vyladením podvozku sa má skutočne postarať o dynamickejší charakter tohto auta. Aj keď je BMW X4 homologizované ako päťmiestne, jeho zadná lavica je prioritne profilovaná pre dvoch pasažierov. Prostredné miesto na sedenie tak ostáva skôr núdzové.
 Variabilitu kufra zvyšuje zadné sedadlo delené v pomere 40:20:40
3 + 3
Na začiatok vyčlenila automobilka na pohon BMW X4 tri benzínové a tri naftové motory. Všetky sú uložené pozdĺžne, disponujú priamym vstrekovaním aj prepĺňaním, vždy poháňajú všetky štyri kolesá a spĺňajú emisnú normu Euro 6. Benzínovým základom je štvorvalcová verzia xDrive20i (135 kW/184 k), nad ňou figuruje xDrive28i (180 kW/245 k) a benzínovým vrcholom je zatiaľ šesťvalcová verzia xDrive35i (225 kW/306 k).
Na poli naftových motorov X4 zabojuje úplne novým štvorvalcovým turbodieselom vo verzii xDrive20d (140 kW/190 k), ktorú doplnia šesťvalce xDrive30d (190 kW/258 k) a xDrive35d (230 kW/313 k). Vrcholná naftová motorizácia, disponujúca max. krútiacim momentom 630 Nm, dokáže nové X4 rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 5,2 s, dosiahne max. rýchlosť 247 km/h a to všetko pri udávanej kombinovanej spotrebe 6 l/100 km.

V spojení zo svetom
BMW X4 pochopiteľne využije všetky dostupné funkcie programu BMW ConnectedDrive, zaisťujúce prepojenie posádky auta s okolitým svetom. Vďaka internetovému pripojeniu tak budú pohotovejšie pracovať aj jeho asistenčné a komunikačné systémy.
 Za volantom BMW X4 si má vodič pripadať ako v plnohodnotnom kupé.



ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.