Test: VW Polo 1.2 TSI

0
0
0
s2smodern

Dizajn sa zmenil len veľmi mierne, skutočnú revolúciu Polo zažilo pod kapotou.Mierne retuše karosérie, bohatšia výbava a revolúcia pod motorovou kapotou – tak by sa dal v stručnosti charakterizovať nový Volkswagen Polo.


Tak, a máme tu nové Polo. Že vám nové nepripadá? No, súdiac len podľa mierne pozmeneného vzhľadu nárazníkov, masky a optiky svetlometov na ňom veľa zmien skutočne nie je. Jasné, detailisti si možno všimnú nové disky kolies, ani tie však dizajnovú revolúciu nerobia. S identifikáciou novinky nepomôže dokonca ani letmý pohľad do kabíny, jej kvalitu a výbornú ergonómiu totiž poznáme už z predchodcu a rovnako precízne ostáva aj základné rozmiestnenie a chod hlavných ovládačov.
Pozornejšie oko by však mohlo odhaliť nový 5-palcový dotykový displej na stredovej konzole či prepracovaný panel klimatizácie. Vyššie verzie dostanú 5,8-palcový farebný displej, čím sa Polo svojou multimediálnou výbavou dostane dokonca na úroveň väčšieho Golfu. Z neho menší model prebral aj viaceré prvky komfortnej a bezpečnostnej výbavy, medzi ktorými nechýba multikolízna brzda, adaptívny tempomat, parkovacia kamera či systém City Break, schopný sám zastaviť auto z rýchlosti 30 km/h.

Novinka pod kapotou
Skutočnú revolúciu však testované Polo zažilo pod kapotou. Pod staronovým označením 1.2 TSI sa tu krčí nový benzínový štvorvalec z konštrukčného radu EA211, ktorý s rovnako označeným predchodcom (konštrukčný rad EA111) spája len zhodný výkon a krútiaci moment. Ide o rovnaký agregát, aký nájdete aj pod kapotou aktuálneho Golfu či Octavie, v prípade Pola je však naladený na rozumných 66 kW/90 k. Vďaka rozvodom hnaným pružným remeňom mu konštruktéri predpovedajú vyššiu spoľahlivosť, zatiaľ čo ďalšie konštrukčné úpravy zabezpečujú lepšie chladenie katalyzátora pri vysokej záťaži, čo zasa výrazným spôsobom znižuje spotrebu pri diaľničnom tempe (slabina predchodcu).

Ticho na palube
A aký je nový motor v reálnom živote? Predovšetkým mimoriadne tichý. Počas jazdy ho takmer nevnímate, nielen čo sa týka akustiky, ale aj prenosu vibrácií do kabíny. Ešte viac však poteší svojou spotrebou. V meste sme s ním bežne jazdili za 5 – 5,5 l/100 km, ani pri vyslovene dynamickom preplietaní sa upchatým centrom sme sa cez šesť litrov nedostali. A to sme jazdili s autom, ktoré malo v čase testu najazdených len necelých 300 km. Polo však ostávalo úsporné aj za mestom. Pri tempe 90 km/h (2100 ot./min.) si pýtalo len 3,9 l/100 km, zatiaľ čo na diaľnici (130 km/h), kde vďaka päťstupňovej manuálnej prevodovke točilo 3000 otáčok, spotreba poskočila len tesne nad päťlitrovú hranicu. Keď je už reč o prevodovke, k testovanej verzii štvorvalca 1.2 TSI Volkswagen automaticky viaže len päťstupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Ak túžite po šesťstupňovom manuáli, musíte siahnuť po silnejšej verzii 1.2 TSI, naladenej na 81 kW/110 k. Ani v prípade testovaného „päťkvaltu" však nemusíte zatínať zuby.
Krátky test ukázal, že nové Polo je celkovo lepším autom než doteraz. Je tichšie, úspornejšie a jeho komfortný a pevný podvozok mu dáva aj naďalej náskok pred konkurenciou. Nepodlieza prehnane nízkymi cenami, no dovolíme si povedať, že za vydané peniaze ponúkne viac než adekvátnu protihodnotu.
Testované Polo jazdilo na pneumatikách Hankook Kinergy Eco 185/60 R 15. Príkladná ergonómia ostáva výsadou Pola aj po modernizácii. S inováciami prichádza aj úplne nová generácia benzínových motorov 1.2 TSI (EA211).  Základný objem kufra 280 l zväčšíte na 952 l sklopením deleného operadla na sedáky . Denné svietenie Polu zabezpečujú klasické žiarovky.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl