Tomu sa povie kariéra, najskôr pracant, dnes štýlový spoločník na aktívne trávenie voľného času. Vyskúšali sme nový Renault Kangoo 1.5 dCi vo výbave Outdoor.
Pozrite naň a musí vám byť jasné, že Renault Kangoo dostal chuť na nových zákazníkov. Už mu evidentne nejde len o chlapov v montérkach a zatúžil aj po aktívne žijúcich rodinách a výletoch k vode, či do prírody. Svoju dobrodružnú povahu prezrádza nielen novou maskou, či upravenými nárazníky, ale aj prvkami typickými skôr pre crossovery. Reč je o striebornej spodnej časti predného nárazníka pripomínajúcej ochranný nájazdový plech a trakčnom systéme, ktorý sa má pomocou upravenej elektroniky postarať o lepšie záberové schopnosti predných kolies. Ani takto upravené Kangoo fyziku samozrejme neoklame (stále je to len predokolka), no pravdou je, že v určitých situáciách systém pomôcť môže. Okrem štandardného pracuje aj vo variabilnom režime, ktorý dovolí hnaným kolesám väčší preklz (užitočné najmä v piesku, blate alebo hlbokom snehu).
Ako v obývačke
Veľkorysý vnútorný priestor sa dá podľa vonkajších proporcií auta tak trochu predpokladať, čím však Renault prekvapil, bola útulná atmosféra jeho kabíny. Veľkých plastových plôch sa síce nezbavil, no tvary palubnej dosky, jej ergonómia, dobre navrhnuté odkladacie priestory a kvalita použitých plastov posúvajú nové Kangoo do vyšších sfér. Poteší aj obrovským kufrom so základným objemom 660 l, ktorý sa zložením zadného deleného sedadla (po sklopení operadla sa automaticky zosunie nižšie aj sedák) zväčší na 2600 l. Čo je šikovné, za príplatok 100 eur vám Renault zvýši užitočnú hmotnosť auta zo 650 na 800 kg (v tom prípade však musíte ostať pri 15-palcových diskoch kolies).
Zadýcha sa, no nežerie
Naftový štvorvalec 1.5 dCi je dobre známym a prevereným motorom, ktorému by sa mali poruchy známe z jeho predchádzajúcich evolúcií (zadieranie ložísk na kľuke, výpadky vstrekovania a pod.) vyhýbať. Zvládať by mal aj dlhodobú prevádzku v pomerne aute, s pohotovostnou hmotnosťou 1569 kg (podľa technického preukazu) totiž nejde v prípade testovaného modelu o žiadneho ľahkého atléta Ak ho navyše naložíte posádkou a nákladom, hneď ste na dvoch tonách (o prípadnom zapriahnutí brzdeného prívesu s max. povolenou hmotnosťou 1050 kg ani nehovoriac). Napriek tomu nie je dynamika auta zlá. Štvorvalec má rád skôr nižšie a stredné otáčky, nad hranicou 4000 otáčok sa už začína obšívať, no ak si vodič nedá pokoj, dokáže ho vyhnať až na 5100 ot./min. Aj pri plynovom pedáli zarazenom do podlahy sa však asistent radenia domáha vyššieho prevodového stupňa už kdesi okolo 3500-3600 ot./min. Na druhej strane je cítiť, že k svojej práci vyžaduje pomoc roztočeného turbodúchadla, ak totiž pustíte motor pod 1500 otáčok, nedokáže sa poriadne nadýchnuť a nevie zo seba vydať to, čo by mal. Okrem kontinuálneho ťahu v stredných otáčkach sa turbodiesel vyznamenal aj v oblasti spotreby. Po meste sa s ním dá aj dynamicky jazdiť za šesť litrov, pričom podobnú spotrebu si zachováva aj na diaľnici pri tempe do nejakých 110 km/h. Obligátna diaľničná rýchlosť 130 km/h už znamená výrazný nárast aerodynamického odporu (spolu s hlukom od strešných nosičov) a poskočenie spotreby o ďalší liter vyššie. Stále ju však považujeme za veľmi dobrý údaj.