Zvonka najmä ostrejší dizajn, zvnútra nové motory, prevodovky a systém infotainmentu. Inovované Audi A6 sme vyskúšali na medzinárodnej prezentácii v nemeckých Drážďanoch.
Exteriér
Dizajnéri prezliekli A-šestku do dynamickejšieho kabáta. Veľký chrómovaný šesťuholníkový gril pôsobí teraz ešte monumentálnejšie, prepracované boli aj nárazníky a otvory pre prívod vzduchu, no asi najviac udrú do očí svetlá s výraznými LED sekciami.
Xenóny sú teraz sériovou výbavou, na želanie môže zákazník dostať full LED alebo Matrix LED svetlá. Top verzia svetlometov využíva 19 svetelných diód v každom reflektore, ktoré komunikujú s kamerou v spätnom zrkadle a dokážu meniť intenzitu svietenia v 64 stupňoch. Svietia skvele, ale neoslňujú.
Ďalšou silnou stránkou Matrix LED svetlometov je svietenie do zákrut. Svetelný tok sa nasmeruje podľa dát z navigácie, takže vodič vidí osvetlenú zákrutu ešte skôr, ako zatočí volantom. Ďalším prvkom, ktorý je súčasťou top svetlometov, je tzv. dynamický blinker. Rad svetelných diód v smerovke sa rozsvecuje postupne zvnútra von. Toto dizajnové cvičenie však pripomína skôr púťovú atrakciu a autu podľa nášho subjektívneho dojmu až tak veľmi nesvedčí.
Zmenila sa aj zadná časť vozidla s ostro ukončeným vekom kufra pri sedane, zadné svetlá sú kompletne z LED diód. V novo tvarovanom zadnom difúzore sú veľmi pekne zakomponované výfukové koncovky.
Interiér
Na rázvore 2912 mm poskytuje Audi A6 dostatok priestoru vpredu i vzadu, a to aj pre vyšších pasažierov. Na výber sú štyri typy sedadiel, predné môžu byť vyhrievané, vetrané a mať masážnu funkciu, športové zasa lepšie podržia v zákrutách. Nechýbajú prvotriedne materiály a vysoká kvalita spracovania interiéru, ktorá je u Audi tradíciou.
Aj v rámci infotainmentu majú zákazníci široké možnosti výberu. Od základného MMI rádia s ôsmimi reproduktormi cez MMI Radio plus (180 W sound systém, hlasové ovládanie, bluetooth a pod.) až po MMI Navigation plus, zahŕňajúci všetky funkcie audia, telefonovania, navigácie, online pripojenia či internetových médií. Druhá generácia systému, použitá v inovovanej modelovej rodine A6, využíva nový štvorjadrový procesor Tegra 30 od spoločnosti Nvidia. Viac ako gigaherzová taktovacia frekvencia mu umožňuje realizovať osem miliárd výpočtových operácií za sekundu, grafické výstupy sú absolútne špičkové.
Majiteľ A6 môže na palube využívať internetové služby vrátane navigácie cez Google Earth a Google Street View, ako aj Facebook a Twitter. Horúcou novinkou je Online Media Streaming, umožňujúci dostať do auta milióny hudobných titulov. Časy, kedy sme nosili kopu cédečiek či sťahovali hudbu do mp3 prehrávačov, sa pomaly, ale iste končia.
Motory a prevodovky
Zásadnou zmenou pri modelovom rade A6 je odchod od bezstupňových CVT prevodoviek multitronic. Tie už u šestky nenájdete. Kompletne ich nahradili dvojspojkové automaty.
Základom je 6-stupňový manuál, ktorý nájdete pri motore 1.8 TFSI a oboch 2.0 TDI. Osemstupňová automatická prevodovka tiptronic je vyhradená pre motor 3.0 TDI biturbo. Krútiaci moment ostatných pohonných jednotiek s výkonom nad 160 kW prenášajú 7-stupňové dvojspojkové prevodovky S tronic sériovo, pri nižších výkonoch si za ne môže zákazník priplatiť. Obsahujú aj režim plachtenia, ktorý v ekonomickom móde jazdy po uvoľnení plynového pedálu vyradí do neutrálu.
Audi A6 môže mať poháňané buď predné, alebo všetky štyri kolesá. Permanentný pohon quattro je štandardom pri výkone nad 200 kW (272 k), pre motor 3.0 TDI (160 kW/ 218 k) je k dispozícii ako opcia. Pre 140-kilowattový motor 2.0 TDI a pre benzínový 2.0 TFSI bude možné quattro objednať krátko po uvedení na trh.
Inovovanú šestku poháňajú tri benzínové TFSI a päť dieselových TDI motorov s výkonom od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k). Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6, ich emisie CO2 sa znížili až o 22 % oproti predchádzajúcim verziám, pričom výkon narástol až o 35 kW (48 k). Je len samozrejmé, že všetky majú priame vstrekovanie paliva a sú prepĺňané.
Novinkou je, že stop & štart systém vypína motor už pri rýchlosti 7 km/h, teda nie až pri úplnom zastavení, čo šetrí palivo. Zároveň spolupracuje s aktívnym tempomatom, takže naštartuje v momente, keď sa auto pred vami pohne dopredu.
Priaznivcov benzínu potešia motory 1.8, 2.0 a 3.0 TFSI s výkonmi 140 kW (190 k); 185 kW (252 k) a 245 kW (333 k). Trojlitrový šesťvalec bol výrazne vylepšený. Okrem turba je prepĺňaný aj mechanickým kompresorom. Ten tlačí vzduch do valcov pri vyšších otáčkach, v nižšom a strednom spektre ho odpája elektromagnetická spojka. A6 3.0 TFSI quattro zrýchli na stovku za 5,1 sekundy, na 100 km si podľa normy vypýta len 7,4 litra benzínu.
Diesel reprezentuje základný motor 2.0 TDI vo verziách s výkonom 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Väčší šesťvalec 3.0 TDI je dostupný s výkonmi 160 kW (218 k); 200 kW (272 k) a pri verzii biturbo 235 kW (320 k), jeho krútiaci moment je presvedčivých 650 Nm.
Pre športovo orientovaných zákazníkov, ktorí však nie sú vyznávačmi benzínu, pripravilo Audi verziu 3.0 TDI competition. Motor 3.0 TDI je nadopovaný na 240 kW (326 k), s funkciou overboost však dokáže výkon krátkodobo zvýšiť až na 255 kW (346 k). Tieto autá spoznáte podľa sériového S paketu, o 20 mm zníženého podvozku, 20-palcových kolies s dvojfarebnými diskami s červeno lakovanými brzdovými strmeňmi a čierneho interiéru.
Podvozok
Podvozok šestky využíva nezávislé zavesenie vpredu i vzadu (vpredu 5 ramien) s hliníkovými ramenami. Na želanie je k dispozícii zníženie podvozku o 20, resp. o 30 mm.
Úplnou novinkou sú vinuté pružiny zo sklených vlákien, použité namiesto oceľových pri úspornom modeli 2.0 TDI ultra 140 kW (190 k). Materiál nazvaný GFK šetrí 4,4 kg na hmotnosti auta, keďže je o 40 % ľahší ako oceľ. Vyskúšali sme, ako sa s ním jazdí, rozdiel však bez využitia meracích zariadení nepostrehnete. Auto pružilo výborne a bolo príkladne tiché aj na nerovnostiach.
Alternatívou je adaptívne pneumatické pruženie, ktorého riadiaca jednotka prispôsobuje účinnosť pruženia stavu vozovky, štýlu jazdy a zvolenému režimu comfort, auto, dynamic, efficiency alebo individual. Pri rýchlostiach nad 120 km/h môže vzduchové pruženie znížiť svetlú výšku až o 10 mm, na nerovnom povrchu sa dá auto zdvihnúť o 20 mm, čo sa hodí aj pri parkovaní na obrubníkoch.