Automobilová jeseň 2018

0
0
0
s2smodern

Tohtoročný jesenný autosalón v Paríži opäť znamená poriadnu porciu automobilových noviniek. O zaujímavé prekvapenia a novinky zo sveta motorizmu tak  v tomto období rozhodne nie je núdza.

Audi
Medzi viacerými výstavnými novinkami značky Audi sa objavilo „elektrické“ SUV Audi e-tron. Elektromobil meria na dĺžku 490 cm a poháňajú ho dva elektromotory s maximálnym celkovým výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 664 Nm. O jeho dynamike presviedča údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h – 5,7 s. V prípade tohto elektromobilu je v prvom rade hnanou nápravou zadná, pri preklze sa zapája pohon prednej. Podľa novej normy WLTP by mal byť dojazd väčší ako 400 km, novinka príde k zákazníkom koncom tohto roka. Záujem o ňu je veľký, už teraz má automobilka vraj viac ako 10 tisíc objednávok.

Audi e tron Audi e tron Audi e tron
Audi e tron Audi e tron Audi e tron

BMW
Bavorská značka predstavuje viacero noviniek, medzi najvýznamnejšie hádam patrí svetová premiéra sedanu BMW radu 3. Nechýbajú však ani ďalšie „prémiovky“, ako nová generácia X5, kupé radu 8, nový roadster Z4 a SUV X7. Karoséria BMW 3 je o dačo väčšia ako pri predchádzajúcom modeli, konštruktéri sa snažili dodať novému radu atraktívny vzhľad, lepšiu jazdnú dynamiku a výborné jazdné vlastnosti. Pod prednou kapotou budú pracovať benzínové a naftové pohonné jednotky s technológiou BMW TwinPower Turbo. Na budúci rok má pribudnúť aj verzia s plug-in-hybridným pohonom. A nebude chýbať ani „emková“ ponuka v podobe M340i xDrive (275 kW/374 k; 600 Nm). Okrem sedanu neskôr pribudne aj verzia kombi.

BMW 3 BMW 3 BMW 3
BMW X5 BMW X5 BMW X5

Citroën
Hlavnou hviezdou v stránku značky Citroën je nové SUV C5 Aircross. Novinka stojí na rovnakom technickom základe ako sesterské dvojičky Peugeot 3008/5008 a v portfóliu značky má slúžiť aj ako náhrada modelu C5. Rázvorom 2730 mm stojí presne medzi spomínanými modelmi 3008 a 5008, Citroën však ostane výlučne 5-miestnym autom. Na výber budú len výrazné laky karosérie, vrátane nápadného oranžového odtieňa známeho z konceptu, ktorým sa novinka pred časom prezentovala. Samozrejmosťou bude aj možnosť lakovania strechy kontrastnou farbou s tromi farebnými balíkmi dekorácie. Batožinový priestor má základný objem 580 l, po sklopení zadných sedadiel narastie na 1630 l. Na rozdiel od modelu C5 však C5 Aircross nedostane hydropneumatické pruženie.

Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross

Hyundai
Novinkou na stánku Hyundai je už druhé ostré vozidlo z radu i30 – po hatchbacku i30 N prichádza model i30 Fastback N. Športovo orientovaná novinka dokazuje svoj naturel nielen vzhľadom, ale aj ponukou dvoch výkonových alternatív motora 2.0 T-GDI (184 kW/250 k a 202 kW/275 k). Poháňanou je predná náprava, agregáty spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N
Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N

Kia
S príchodom tretej generácie hatchbacku Kia Ceed sa v modelovom rade začínajú objavovať aj ďalší členovia rodiny. Popri praktickom kombi SW je to športová verzia GT a mimoriadne štýlový shooting brake označený ProCeed. Na rozdiel od minulej generácie prichádza ProCeed ako štýlový shooting brake. Je rovnako široký ako Ceed SW, o 5 mm dlhší (4605 mm) a až o 43 mm nižší (1422 mm). Dostal inak tvarované nárazníky, predné aj zadné sklo sklonené pod väčším uhlom ako klasické SW (vzadu až 64,2°) a o 5 mm nižší športový podvozok so svetlou výškou 135 mm. Kufor má základný objem 594 l, čo je o 50 % viac ako pri základnom hatchbacku. Je najvýkonnejšou verziou hatchbacku s patričným vizuálnym odlíšením od ostatných verzií. Verzia GT dostala charakteristické nárazníky (vzadu s výraznou dvojitou koncovkou výfuku), športový podvozok znížený o 5 mm a svetlou výškou 135 mm a štandardne 18 palcové zliatinové disky kolies. Na pohon slúži prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6 T-GDi s výkonom 150 kW/204 k a krútiacim momentom 265 Nm. Okrem štandardne dodávanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky bude verzia GT dostupná aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a radením kovovými páčkami za volantom.

Kia ProCeed Kia ProCeed Kia ProCeed
Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT

Lexus
Výstavnú premiéru zažíva omladené športové kupé Lexus RC. V rámci faceliftu si zmenilo mierne vzhľad, vylepšil sa interiér a modifikovala technika. K dispozícii bude taktiež verzia RC F Sport a v duchu ekologického prístupu k okoliu dostane táto novinka hybridnú verziu 300h. Kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový motor a elektromotor, systémový maximálny výkon je 165 kW (224 k). Zraky návštevníkov sa sústreďujú rovnako na tohtoročnú novinku Lexus UX. Kompaktné SUV disponuje výrazným dizajnom, luxusným prémiovým interiérom a špičkovými technológiami. K dispozícii bude vo dvoch variantoch – benzínovom UX 200 (126 kW/171 k) a hybridnom UX 250h (systémový maximálny výkon 130 kW/178 k). V prípade štvorkolky spolupracuje spaľovací motor s dvoma elektromotormi, koncept pohonu E-Four má samostatný elektromotor integrovaný do diferenciálu.

Lexus RC Lexus RC Lexus RC
Lexus UX Lexus UX Lexus UX

Mercedes-Benz
Výstavnú premiéru má elektromobil Mercedes-Benz EQC, ktorý je nositeľom pokrokových riešení a tvorivých nápadov. Na trh sa má dostať v priebehu budúceho roka. Elegantné SUV disponuje výkonným pohonom a dojazdom porovnateľným s benzínom poháňanými vozidlami (dojazd asi 450 km), deklarovaná spotreba energie je 22 kWh/100 km. Dvojica elektromotorov má celkový výkon 300 kW (408 k), krútiaci moment je 765 Nm. Maximálna rýchlosť je stanovená na 180 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,1 s. Nový Mercedes-Benz GLE nesie na palube napríklad svetovú novinku – aktívny podvozok E-Active Body Control na 48-voltovom základe, prvýkrát skombinovaný s novým vzduchovým odpružením. Samozrejme, na palube nebudú chýbať ďalšie, početné najmodernejšie technológie. Prvým modelom bude benzínový Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC s radovým šesťvalcovým motorom, elektrifikovaným 48-voltovou technológiou (270 kW/367 k; 500 Nm), ktorý bude krátkodobo podporovať technológia EQ Boost (16 kW/22 k; 250 Nm). Neskôr budú nasledovať ďalšie pohonné jednotky a pohon Plug-in-Hybrid. Novinka príde na trh na začiatku roka 2019.

Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE

Peugeot
Po ženevskej premiére Peugeota 508 prichádza rad na premiéru elegantného praktického kombi SW. Pod štýlovou zadnou časťou sa skrýva batožinový objem 530 l (maximum 1780 l), teda jeho veľkosť ustúpila špičkovej štylistike zadnej partie. Pohonné jednotky budú reprezentovať dva benzínové a tri naftové agregáty, prevažne skombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Už dnes vieme, že na jeseň budúceho roka majú byť pre modely modelového radu 508 k dispozícii benzínové plug-in-hybridné motorizácie – Peugeot 508 Hybrid a Peugeot 508 SW Hybrid. Benzínový motor 1.6 PureTech (132 kW/180 k) spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission) a elektromotorom (80 kW/110 k), uloženým pri prednej náprave. Zaujímavým retro úletom Peugeotu je 4,65 m dlhý koncept s názvom e-legend. Jeho dizajn nesie prvky modelu 504 Coupé, je to však elektromobil s celkovým výkonom až 340 kW/462 k, krútiacim momentom 800 Nm a schopnosťou katapultovať vás z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Jeho akumulátory majú celkovú kapacitu až 100 kWh, takže na jedno nabitie auto zvládne prejsť až 600 km. Z ríše elektrických snov je aj jeho maximálna rýchlosť 220 km/h. Zo sériovou výrobou tohto krásneho auta sa žiaľ nepočíta.

Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW
Peugeot e Legend Peugeot e Legend Peugeot e Legend
Peugeot e Legend Peugeot e Legend Peugeot e Legend

Renault
Elektrifikáciou svojich vozidiel sa intenzívne zaoberá aj francúzska značka Renault. Preto nie je prekvapením, že na domácej scéne predstavuje cenovo dostupné elektrické vozidlo s označením K-ZE. Zaujímavou správou je, že má ísť o cenovo dostupný malý elektromobil. Preto vychádza z lacného modelu Renault Kwid, ktorý sa predáva v Indii. Dojazd má byť 250 km, kedy sa novinka objaví v Európe, to sa zatiaľ nevie, prioritou sa má stať na budúci rok čínsky trh. V každom prípade sa môžeme tešiť na príchod plug-in-hybridov, o ktorých sa hovorí čoraz častejšie.

Renault K-ZE Renault K-ZE Renault K-ZE
Renault K-ZE Renault K-ZE Renault K-ZE

Suzuki
Najočakávanejšou novinkou značky Suzuki je nepochybne nová generácia terénnej ikony Jimny. Novinka nesie výrazný retro dizajn s prvkami súčasných modelov Suzuki. V rozpore s aktuálnymi trendmi a prílivovou vlnou crossoverov je Jimny čistokrvným offroadom s rámovou konštrukciou, obomi tuhými nápravami a redukčnou prevodovkou. Na pohon auta slúži atmosférický štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 75 kW (102 k). Vďaka krátkym previsom a svetlej výške až 210 mm (pri rázvore 2250 mm) má novinka v teréne výborné prejazdové schopnosti. Symbolický ostáva len objem kufra, ten je totiž veľký len 85 l (po sklopení narastie na 377 l).

Suzuki Jimny Suzuki Jimny Suzuki Jimny
Suzuki Jimny Suzuki Jimny Suzuki Jimny

Škoda
Na parížskej pôde sa v expozícii automobilky Škoda Auto prezentujú (okrem iných) dve zaujímavé novinky - Kodiaq RS a koncept Vision RS. Model Škoda Kodiaq RS využíva služby naftového štvorvalca 2.0 BiTDI s maximálnym výkonom 176 kW (240 k). O dynamických schopnostiach tohto SUV svedčí to, že sa stalo najrýchlejším sedemmiestnym automobilom tohto typu na okruhu Nürburgring. Druhá novinka, Škoda Vision RS s prívlastkom plug-in-hybrid, poskytuje systémový maximálny výkon 180 kW (245 k), čisto elektrický dojazd 70 kilometrov a kombinované emisie iba 33 g CO2/km. Motoristickú verejnosť osloví dynamickou štylistikou, ktorá je nielen predzvesťou podoby ďalších modelov RS, ale aj budúceho kompaktného vozidla. Koncept Vision RS zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, kladný prístup k ochrane životného prostredia demonštruje Škoda aj použitím ekologických a vegánskych materiálov.

Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS
Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS

Toyota
Po jarnom debute športovo-kompaktného päťdverového modelu prišiel rad na svetovú premiéru všestranne orientovaného kombi Toyota Corolla Touring Sports v Paríži. V novom modelovom rade (nahrádza predchádzajúci Auris) bude v prvom štvrťroku 2019 zastúpená aj hybridná technika. Kombi ponúkne okrem konvenčného benzínového motora až dva hybridné varianty. Nové kombi poskytuje veľkorysý interiér, či už z pohľadu miesta, moderného stvárnenia a kvalitných materiálov. Batožinový priestor disponuje veľkoformátovou kapacitou 598 litrov. V expozícii nechýba ani nová generácia SUV – Toyota RAV4. To sa predvedie v hybridnej verzii postavenej na novej podvozkovej platforme TNGA-K (vďka nej je skelet o 57 % pevnejší), pričom sa o pohon postará kombinácia elektromotora a benzínového štvorvalca s objemom 2,5 l. Celkový výkon hnacej sústavy je teraz 163 kW (222 k). O nižšiu spotrebu energií a benzínu sa okrem efektívnejšieho pohonu postará aj lepšia aerodynamika. Praktické využitie novej Toyoty RAV4 podporí nárast svetlej výšky o 15 mm.

Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Hatchback
Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4

 

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl