Predstavenie: Toyota Corolla

0
0
0
s2smodern

Zabudnite na Auris, Corolla je späť. Automobilka Toyota sa po rokoch znova vracia k osvedčenému menu, novinka prichádza tradične v troch karosárskych verziách.

V Toyote pochopili, že európski zákazníci majú radi tradície a na meno celosvetovo najpredávanejšieho automobilu v histórii nie je rozumné zabúdať. Po rokoch tak Japonci posielajú Auris do histórie a jeho miesto opäť zaujme úplne nová Toyota Corolla. A opäť v troch karosárskych verziách, tešiť sa tak môžete na päťdverový hatchback, praktické kombi a elegantný sedan. Z technického hľadiska je zaujímavé, že kombi Touring Sports aj sedan využijú podvozok s rázvorom predĺženým na 2700 mm (hatchback má 2640 mm).

Na nových základoch
Novinka Toyoty je postavená na úplne novej podvozkovej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture). Tá v koncerne nahradí až tri doterajšie platformy, čo znamená, že ide o mimoriadne variabilnú podlahovú plošinu, schopnú slúžiť niekoľkým, rozdielne veľkým modelom. Fabrika sľubuje viac pevnosti v ohybe aj krute, vyššiu kvalitu celého skeletu a čo je pre dnešných zákazníkov asi najdôležitejšie, veľmi emotívny dizajn pre všetky karosárske verzie. Pri pohľade na novinku je jasné, že Corolla dala zbohom konzervatívnemu prístupu a nehodlá sa krčiť niekde v kúte. Jej tvary sa popri aktuálnych európskych konkurentoch rozhodne nestratia. Majú šmrnc, nechýba im elegancia a pôsobia dynamicky. V Toyote skrátka našli správny recept. V kabíne zostáva Corolla zdržanlivá a namiesto dizajnových experimentov a výstrelkov ponúka štíhlu a jednoducho tvarovanú palubnú dosku, ktorá je opticky oddelená od štíhleho stredového tunela. Konštruktéri zachovali aj prehľadne rozmiestnené tlačidlá, vylepšili ich ergonómiu a sľubujú veľa odkladacích priestorov. Samozrejmosťou sú bezpečnostné asistenčné systémy na aktuálnej úrovni, v ponuke preto nájdete systém udržiavania auta v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, sledovanie okolitej premávky pri cúvaní z parkovacieho miesta, systém automatického prepínania diaľkových svetiel, predkolízne brzdenie, či adaptívny tempomat. Kombi verzia Touring Sports ponúkne elektricky ovládané veko batožinového priestoru, sklápanie zadného deleného operadla páčkami priamo z kufra a základný objem presahujúci 600 l (hatchback 361 l).

Interiér novinky vyznáva jednoduchú a prehľadnú architektúru. Sedan vychádza z kombi verzie Touring Sports, aj on bude mať dlhší rázvor ako hatchback. Hybridná technológia bude dostupná vo všetkých karosárskych verziách Corolly.

Benzín aj elektrina
Jediným konvenčným pohonom novinky je prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.2 Turbo (85 kW/115 k), známy už z Aurisu. Omnoho zaujímavejšia je však ponuka hybridných pohonov 4. generácie. Tie ponúka Corolla rovno dva. Prvým je verzia 1.8 Hybrid, kombinujúca benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 72 kW/98 k a trakčný elektromotor so spoločným výstupným maximálnym výkonom 90 kW (122 k), zatiaľ čo náročnejších zákazníkov, vyhľadávajúcich dynamickejšiu jazdu, uspokojí verzia 2.0 Hybrid s benzínovým dvojlitrom (112 kW/152 k) s celkovým výstupným maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Obidve hybridné verzie majú udávanú zhodnú maximálnu rýchlosť 180 km/h, no kým výkonnejšej predpovedá fabrika kombinovanú spotrebu 3,8 l/100 km, slabšej stačí vo všetkých karosárskych verziách o 0,4 l/100 km menej.

FOTOGALÉRIA

Porovnanie - nová Corolla (hore), Auris (dole) Porovnanie - nová Corolla (hore), Auris (dole) Porovnanie - nová Corolla (hore), Auris (dole)

 

Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019
Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019
Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019
Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019 Toyota Corolla 2019

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl