Napriek tomu, že sú čisto terénne pneumatiky pre majiteľov niektorých SUV vozidiel príťažlivé a zviditeľňujú tak ich drsné využitie automobilov, nie sú vhodné na jazdu po bežnej ceste.
TÜV SÜD si stojí za svojim konštatovaním a odvoláva sa na rozsiahly test pneumatík, ktorý realizoval švajčiarsky motoristický časopis Auto-illustrierte, patriaci do skupiny napríklad s renomovaným nemeckým časopisom auto motor und sport. Test sa realizoval na testovacom zariadení značky Good year vo francúzskom Mirevale a testovacím vozidlom bola Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 s výkonom 140 kW. TÜV SÜD pri svojom konštatovaní argumentuje konkrétnymi výsledkami z testu, ktoré by mali byť priam alarmujúce. Najmä brzdná dráha za mokra diskvalifikuje terénnu pneumatiku pre použitie v cestnej premávke. Zatiaľ čo za rovnakých podmienok všetky bežné cestné pneumatiky zastavili Škodu Kodiaq na vzdialenosti 35 metrov, s obutými terénnymi pneumatikami sa vozidlo dostalo do pokoja až po 52 metroch.
Pri meraní akvaplaningu neboli výsledky o nič lepšie. Aj keby možno každý predpokladal, že hrubý terénny vzor dezénu bude odvádzať vodu najlepšie, opak bol pravdou. Normálne cestné pneumatiky stratili kontakt s vozovkou, ktorá bola rovnomerne pokrytá vrstvou 7 mm vody, pri rýchlosti 85,5 km/h. Oproti tomu terénne pneumatiky vyplávali na povrch a stratili kontakt s vozovkou už pri rýchlosti 60,3 km/h. Ani v iných testovacích disciplínach nezbierali terénne pneumatiky plusové body. Napríklad pri brzdení na suchom povrchu, kedy ostatní konkurenti už stáli, mala ešte Škoda Kodiaq s terénnymi pneumatikami rýchlosť 43 km/h a zastavila sa o 8 metrov ďalej než druhý najhorší konkurent v teste.
Na mokrom kruhu boli terénne pneumatiky pri meraní priečneho zrýchlenia o 3 sekundy pomalšie na jedno kolo a na 3,3 kilometra dlhej suchej handlingovej trati stratili pri teplote asfaltového povrchu 50° C všetky obvyklé vlastnosti, ktoré sa od pneumatík pri takej jazde vyžadujú – bočné vedenie, smerová stabilita a trakcia. Testovací jazdci tak museli v tomto prípade drasticky redukovať obvyklú rýchlosť, aby sa vôbec na vozovke udržali. Fakt, že úroveň valivého hluku nemá pri konštrukcii terénnej pneumatiky vôbec žiadnu prioritu, sa v teste tiež potvrdil. Priemerný majiteľ vozidla SUV strávi z celkového počtu najazdených kilometrov 99 % na ceste, a preto je pre neho ideálnym variantom prezúvanie medzi letnými a zimnými pneumatikami. Terénne pneumatiky preto, podľa tvrdenia TÜV SÜD, nemožno pre túto kategóriu automobilov vôbec odporučiť. A pokiaľ niekto ide občas po nespevnenom povrchu, po poli alebo lesnej ceste, potom pre tento účel bohato vyhovujú zodpovedajúce cestné pneumatiky. Terénne pneumatiky sú určené predovšetkým pre „hard-core“ milovníkov jazdy v teréne, pre expedičné účely, kde prevládajú nespevnené vozovky a pre vozidlá ako napríklad Land Cruiser alebo Defender, ktoré sú pracovne nasadené prevažne v teréne. A pokiaľ sa už s terénnymi pneumatikami musí vyjsť na asfaltovú cestu, je potrebné skutočne zvýšiť opatrnosť pri jazde.