Mať prehľad sa vyplatí

0
0
0
s2smodern

Téma monitoringu vozidiel je, hoci to občas vyzerá opačne, v riadení a správe firemných autoparkov stále aktuálnou kapitolou. Aj v tomto prípade však platí, že je dobré siahnuť po osvedčených riešeniach.

Jednou z firiem, ktoré sú na trhu pomerne dlhé obdobie a majú za sebou ako technologický, tak aj skúsenostný potenciál, je spoločnosť KomTeS SK, s.r.o. Na otázky o nej, jej produktoch a službách nám odpovedal generálny riaditeľ Tomáš Brokeš.

Kedy a prečo vznikla spoločnosť KomTeS SK, s.r.o.?
Spoločnosť KomTeS SK, s.r.o., je dcérskou spoločnosťou českej spoločnosti KomTeS Chrudim, s.r.o., ktorá bola založená v roku 2001. Samotná dcérska spoločnosť KomTeS SK, s.r.o., sa začala budovať v roku 2009 na základe úspechu a uzavretého obchodu svojej českej matky, ktorý siahal aj na územie Slovenska. Prvotnou myšlienkou bolo vytvoriť na území Slovenska podmienky pre montáž a servis tejto zákazky. Postupom času sa zistilo, že Slovensko svojou infraštruktúrou predstavuje zaujímavý trh, kde by bolo zaujímavé vybudovať svoj vlastný obchodný tím a tak začali vznikať prvopočiatky slovenského obchodu spoločnosti KomTeS SK, s.r.o.

Keď si zákazník pozrie vašu web stránku nájde tam celkom zaujímavé referencie. Čím ste sa dokázali presadiť pri veľkých firmách, najmä ak si zoberieme početnosť vašej konkurencie?
Ku každému zákazníkovi sa snažíme pristupovať individuálne a s maximálnou profesionalitou, pričom mu prinášame komplexné riešenia. Veľmi si zakladáme aj na našej technickej podpore a popredajnej starostlivosti o zákazníka, kedy pre nás obchod podpísaním zmluvy nekončí. Naším cieľom je, aby zákazník bol s nami rovnako spokojný nielen pri podpise objednávky, ale aj s odstupom času a počas celého užívania našich služieb. Myslíme si, že našou veľkou silou je, že počúvame našich zákazníkov. Berieme si od nich ich know how a snažíme sa ho spolu s naším dodávateľom systému implementovať priamo do systému podľa predstáv zákazníka. Know how našich zákazníkov je pre nás nesmierne dôležité, pretože nás neustále posúva vpred a tým pádom je náš vývoj neustále dynamický, učíme sa novým veciam a rozširujeme portfólio našich služieb.

Ako vo vašej spoločnosti prebieha softvérový a hardvérový vývoj?
Softvérový a hardvérový vývoj prebieha na strane dodávateľa spoločnosti Princip, a.s. My ako KomTeS SK, s.r.o., sa snažíme dodávať požiadavky z trhu a naše know how, ktoré sme nazbierali pri komunikácii so stálymi alebo potencionálnymi zákazníkmi. Stáva sa, že naši zákazníci mávajú aj veľmi špecifické požiadavky, ktoré využijú len oni, či už sú to nejaké špeciálne reporty zo systému, alebo rôzne prepojenia na iné informačné, dopravné alebo evidenčné systémy, ktoré sú natoľko špecifické, že by nemalo význam ich dávať do systému WEBDISPEČINK. V takomto prípade tieto požiadavky programujú naši programátori a tieto výstupy implementujeme zákazníkom v takzvanom „VIP“ prístupe, kde s nimi môžu pohodlne pracovať.

Monitorovanie poskytuje prehľadné grafické výstupy o jednotlivých jazdách. Monitorovanie poskytuje prehľadné grafické výstupy o jednotlivých jazdách. Vďaka senzorom preťaženia je možné relevantne ohodnotiť aj jazdný štýl vodiča.

Ste v prípade špecifickej potreby klienta schopní individualizovať samotný softvér, prípadne atribúty zobrazovania sa informácií v „sledovacom“ programe?
Vďaka systému WEBDISPEČINK a jeho rozsiahlej funkcionalite, ktorá bola budovaná priamo zákazníkmi a ich návrhmi, sa málokedy stane, že zákazník príde s relevantnou požiadavkou, ktorá sa v systéme nenachádza. Systém WEBDISPEČINK si možno užívateľsky individualizovať a tým si v ňom taktiež spríjemniť prácu a nastaviť výstupy presne tak, ako zákazník potrebuje.

Ako je to z montážou a vybavovaním prípadných reklamácií? Aká je v tejto oblasti vaša pružnosť z pohľadu zabezpečenia servisu pri montáži, alebo v prípade poruchy zariadení?
Čo sa týka montáží, tak využívame primárne vlastných technikov, ktorí sú, samozrejme, riadne školení a vybavení. Montáž sa zase snažíme prispôsobiť požiadavkám zákazníka, jednak čo sa týka časového horizontu, tak aj miesta samotnej montáže. Na montáže a servisy občas využívame aj externých partnerov, ale dá sa povedať, že v minimálne možnej miere, teda najmä pri vysokej početnosti objednávok. Tým, že neustále zvyšujeme počet vlastných technikov, tak aj pružnosť pri opravách a reklamáciách je čím ďalej tým rýchlejšia a zákazníci nemusia čakať. Koniec koncov, vďaka výbornému hardvérovému vývoju spoločnosti Princip, a.s., majú vozidlové jednotky Vetronics minimálnu poruchovosť, o čom svedčí aj počet reklamácií systému.

Portfólio vašich produktov je pomerne rozsiahle. O ktoré produkty a služby je najväčší záujem?
Systém WEBDISPEČINK je jeden z mála systémov, ktorý dokáže obsiahnuť všetky segmenty monitorovania motorových vozidiel a strojov. Za každým segmentom stoja nápady a riešenia našich zákazníkov, ktorí tento systém posunuli vždy vpred. Do každého segmentu sú vložené unikátne vlastnosti, ktoré zákazníci oceňujú, a z tohto dôvodu sa pre nás a systém WEBDISPEČINK radi rozhodnú. Určite nesmieme opomenúť ani systém autorizovaného tankovania PHM, ktorý je veľmi obľúbený najmä u zákazníkov s vlastnou čerpacou stanicou. Tento systém zamedzuje neoprávnenému tankovaniu na čerpacej stanici mimo nádrže vozidla a tým, že v nádrži je inštalovaný duralový košík, zabraňuje aj jednoduchému odčerpaniu PHM z nádrže. Ak má náš zákazník oba produkty, tak mu ich vieme navzájom prepojiť, čím dosiahne ešte vyššiu automatizáciu a komfort.

Ak to je potrebné, systém vie poskytnúť pomoc aj pri plánovaní servisných úkonov, či STK-čiek. Jednoznačná a prehľadná je aj štatistika tankovaní. Elektronická kniha jázd pomáha aj pri uplatňovaní paliva ako daňovo uznateľného výdavku.

Aký je hlavný dôvod, prečo firmy siahnu po monitorovaní vozidiel? Kniha jázd, kontrola pohybu zamestnancov, bezpečnosť...?
Monitorovanie vozidiel nie je, ako v minulosti, len o sledovaní polohy vozidla. Trend tohto monitorovania prerástol až do tzv. ekonomického systému, kde si zákazník nájde kompletnú administratívu ohľadne správy vozidlového parku. Ak sa bavíme o monitorovaní osobných a úžitkových vozidiel, tak napríklad zaujímavými výstupmi systému sú: elektronická kniha jázd s jasnou hierarchiou potvrdzovania a schvaľovania, vyúčtovanie súkromných jázd vodičov, cestovné príkazy a výpočet diét, evidencia a sledovanie úloh na vozidlo (STK, servisné prehliadky...), evidencia priebehu operatívneho leasingu, evidencia pneumatík, atď.... Veľmi zaujímavým sledovacím parametrom pri vozidlách do 3,5 t je štýl jazdy vodiča. WEBDISPEČINK dokáže pomocou snímačov vo vozidlovej jednotke zmerať, ako sa s vozidlom zaobchádza a ako vodič jazdí. Následne v aplikácií vidíme, kde a kedy vodič prudšie zabrzdil, kde sa naopak agresívne rozbiehal, ktoré zákruty prešiel razantnejšie a ako plynule jazdí. Dokážeme takisto zaznamenať všetky nárazy a otrasy a tým pádom povedať, aj kde sa ktorej jame vodič nevyhol, alebo kde nastala prípadná kolízia, resp. náraz. Trendom v poslednej dobe je jednoznačne prepájanie monitorovacieho systému s ekonomickým, dopravným, agronomickým, či iným špecializovaným softvérom, so zámerom uľahčenia prenosu údajov a zníženia administratívy. WEBDISPEČINK pre takéto prepájania má otvorené API rozhranie na webovej stránke https://developers.webdispecink.cz/, kde je jednoducho opísané celé API. Ako príklad by som uviedol napríklad prepojenie WEBDISPEČINKU so systémami SOFTIP, Helios Orange, Microsoft Navision, či napríklad prepojenie s optimalizačným programom od spoločnosti Rinkai. V každom ekonomickom softvéri je prepojenie individuálne a na prianie zákazníka, ale zväčša ide o prenos údajov z knihy jázd, prechodov hraníc, cestovných príkazov a pod. Veľmi zaujímavými projektami boli aj prepojenia údajov tak, aby si zákazník mohol verifikovať skutočné zastávky rozvozového auta s plánovanými zastávkami podľa optimalizačného programu, či kontrolovať deklarované návštevy svojich zamestnancov podľa reportov, ktoré mu písali, verzus realita.

Ak by ste mali v stručnosti zrekapitulovať, kto sú vaši zákazníci a ktoré firmy by tam dominovali? S malým, či veľkým autoparkom, osobnými, či úžitkovými vozidlami? Zabezpečujúce prepravu tovarov, alebo využívajúce auto len ako dopravný prostriedok pre zamestnancov?
Myslím, že ste vymenovali moju odpoveď vo vašej obšírnej otázke. Chcem ešte zdôrazniť, že WEBDISPEČINK využívajú nielen dopravcovia, obchodné alebo výrobné spoločnosti. Rovnaké zastúpenie medzi našími zákazníkmi majú aj poľnohospodári, stavebné, vodárenské spoločnosti alebo aj spoločnosti zaoberajúce sa odpadovým hospodárstvom, či technické služby. Každá spoločnosť, ako sme spomínali, si vo WEBDISPEČINKU a jeho širokej funkcionalite nájde niečo pre seba, na čo sa bude pri využívaní systému primárne zameriavať.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl