Peugeot Partner a Expert - najaktuálnejšie verzie modelov

0
0
0
s2smodern

Peugeot a program jeho úžitkových vozidiel patria už roky medzi ikony tohto segmentu. Jeho najnovšími prírastkami, určenými pre firemné parky, kuriérov, či drobných aj väčších remeselníkov sú aktuálne verzie modelov Partner a Expert.

Peugeot to s výrobou úžitkových verzií svojich áut vždy vedel. Stratégovia automobilky dlhodobo analyzovali potreby svojich zákazníkov a sledovali ich pracovné návyky, každý nový úžitkový Peugeot preto vždy opúšťal brány výrobnej fabriky pripravený slúžiť konkrétnym potrebám svojich klientov. Tento úspešný koncept fabrika neopúšťa ani dnes, naopak, z roka na rok ho vylepšuje a svoje autá prispôsobuje potrebám súčasného trhu s nebývalou pružnosťou. Najlepším dôkazom jej snahy sú aj aktuálne modely Partner a Expert.

Skutočný Partner 

Kým osobnú verziu novinky automobilka odlíšila od zvyšku modelového radu menom Rifter, úžitkové verzie používajú aj naďalej osvedčené pomenovanie Partner. Automobilka tak chce zachovať kontinuitu a dobré meno, ktoré tento modelový rad buduje už dlhé roky. Nová generácia využíva, podobne ako najnovšie osobné modely koncernu PSA, modulárnu podvozkovú platformu EMP2, vďaka ktorej je Partner ľahší a pevnejší než kedykoľvek predtým. Spolu s vyššou tuhosťou idú ruku v ruke precíznejšie jazdné vlastnosti podporené celou armádou najnovších asistenčných systémov.

Kvality modelu Peugeot Partner ocenila medzinárodná porota odborníkov titulom Van roka 2019. Peugeot Partner je dostupný v dvoch celkových dĺžkach. Vďaka dômyselnému systému dokážete aj v kratšej verzii Partnera odviezť predmety dlhé až 3090 mm.

Partner je dostupný v mnohých verziách vo dvoch celkových dĺžkach 4403 a 4753 mm. Kratší variant s rázvorom náprav 2785 mm odvezie užitočné zaťaženie rovných 1000 kg a objem jeho nákladového priestoru môže byť až 3,8 m3 (so zvýšenou strechou). Vďaka dômyselnému systému v ňom preveziete predmety dlhé až 3090 mm. Prístup do nákladového priestoru zlepšujú aj na požiadanie dodávané bočné posuvné dvere. Dlhšia verzia s označením XL disponuje rázvorom náprav 2975 mm (+ 190 mm), ponúkne nákladový priestor s objemom 4,4 m3 a možnosť prevozu predmetov dlhých až 3440 mm. Automobilka nezabúda zdôrazniť, že medzi vnútorné podbehy Partnera dokážete pomocou vysokozdvižného vozíka umiestniť dve europalety.

Nový Partner môže byť vybavený až troma miestami vpredu (absencia tradičnej páky parkovacej brzdy umožnila vytvoriť predné prostredné sedadlo), pričom krajné sedadlo spolujazdca sa dá za každých okolností sklopiť dopredu a umožniť tak pri obsadení dvoma osobami prevoz dlhých predmetov. Sklopné operadlo prostredného sedadla má zo zadnej strany integrovaný písací stolík, takže Partner v núdzi poslúži aj ako mobilná kancelária.  

i-Cockpit v úžitkovom aute

Peugeot si svoj inovatívny koncept usporiadania palubnej dosky nenecháva len pre zákazníkov osobných áut, naopak, jeho výhody si môžu plnými dúškami vychutnávať už aj zákazníci úžitkového modelu Partner. Prístrojový štít je tak hore na palubnej doske, kde je viac na očiach vodiča a ten sa pri sledovaní údajov o jazde môže viac sústrediť na samotné šoférovanie. Súčasťou štandardnej výbavy je projekčný head-up displej zobrazujúci všetko potrebné. Týmto sa však ponuka nových technológií ani zďaleka nekončí.

Palubnej doske s konceptom i- Cockpit dominuje hore umiestnený prístrojový panel a dotyková 8-palcová obrazovka v strede.

Modelový rad Partner teraz, okrem iného, ponúka aj elektronickú parkovaciu brzdu, adaptívny tempomat (v súčinnosti s osemstupňovou automatickou prevodovkou dokáže v zápche a kolónach auto úplne zastaviť), systém rozpoznávania dopravných značiek, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, snímač únavy vodiča, systém núdzového brzdenia, stabilizáciu prívesu, monitorovanie mŕtveho uhla, či bezkľúčový prístup aj štartovanie. Novinkou je aj záťažový regulátor snímajúci hmotnosť nákladu, ktorý už počas nakladania pomocou kontrolných LED svetiel avizuje dosiahnutie 90 % zaťaženia, prípadne následné preťaženie.

S benzínom aj naftou

Na pohon novinky slúži benzínový trojvalec 1.2 PureTech vo výkonových verziách PureTech 110 a PureTech 130. Obidve samozrejme spĺňajú najnovšie emisné špecifikácie a ich výfukové systémy sú vybavené aj časticovými filtrami. Peugeot myslí aj na priaznivcov naftových motorov, pre nich sú pripravené naftové štvorvalce BlueHDi 75, BlueHDi 100 (oba s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami) a BlueHDi 130 so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Niečo pre expertov

Ak hľadáte čosi väčšie, Peugeot vám ponúka aktuálnu generáciu modelu Expert. Ten je, rovnako ako Partner, postavený na podlahovej plošine EMP2, čo mu zaručuje potrebnú pevnosť a zároveň ľahkú konštrukciu umožňujúcu maximalizovanie užitočnej hmotnosti a prepravnej kapacity auta. Práve zásluhou novej platformy dokáže nový Expert odviezť od 1000 kg až do 1400 kg. K dispozícii sú tri jeho celkové dĺžky (4606, 4956 a 5308 mm) s dvoma úrovňami rázvorov (2925 a 3275 mm), pričom najdlhšia verzia disponuje zadným previsom predĺženým z 803 na 1153 mm.

Peugeot Expert prichádza s dvoma rázvormi, v troch celkových dĺžkach. Kabína modelu Expert je navrhnutá tak, aby mohla slúžiť ako pojazdná kancelária. Ak treba, pre Expert nie je problémom odviezť ani predmety dlhé 4 m.

Vďaka prednej lavici Moduwork dokážete v trojmiestnej dodávke využiť neobsadené miesta tak, že spolujazdcove sedadlo vyklopíte smerom nahor, čím uvoľníte miesto na predĺženej podlahe a po odsunutí posuvných dvierok v priečke medzi kabínou a nákladovým priestorom viete v Peugeote Expert prevážať aj premety dlhé 4 m. S najkratšou verziou Compact (4,6 m) pritom dokážete zaparkovať aj v husto osídlených oblastiach, jej proporcie sú totiž špeciálne navrhnuté pre čo najjednoduchší pohyb v centrách miest. Konštruktéri mysleli dokonca aj na taký detail, akým je celková výška 1,9 metra, umožňujúca parkovanie vo väčšine krytých parkovacích domov. Na druhej strane ponuky ostáva Expert s možnosťou prepravy až deviatich cestujúcich. 

S modernými technológiami

Použitie platformy EMP2 úzko súvisí s možnosťou použitia najmodernejších hnacích agregátov koncernu PSA. Naftové štvorvalce pod jeho kapotou (1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi) môžu mať výkonové rozpätie od 95 do 177 k. Pochopiteľne spĺňajú najnovšie emisné špecifikácie a na čistenie výfukových plynov využívajú aj systém vstrekovania AdBlue. Vďaka tomu môžu naftové motory pracovať efektívnejšie a pri vyššom výkone ponúkajú nízke spotreby aj emisie.

Funkcia Advanced Grip Control zabezpečuje prednej hnanej náprave lepšiu trakciu na klzkých povrchoch.

Rovnako dôležitý ako úsporné motory je však aj komfort a bezpečnosť obsluhy úžitkového auta. Aj Peugeot Expert je preto pripravený na to, aby mohol slúžiť ako pojazdná kancelária s množstvom asistenčných systémov poslednej generácie. Auto si dokáže samo čítať značky popri ceste, pomocou systému automatického núdzového brzdenia odvráti alebo aspoň zmierni následky kolízie, postráži si jazdu v jazdných pruhoch, sleduje autá ukryté v mŕtvom uhle alebo pomocou head-up displeja zobrazí vodičovi tie najdôležitejšie údaje priamo v jeho zornom poli. Na jeho palube nechýba ani aktívny tempomat či cúvacia kamera.

 

FOTOGALÉRIA:

Peugeot Partner je dostupný v dvoch celkových dĺžkach. Kvality modelu Peugeot Partner ocenila medzinárodná porota odborníkov titulom Van roka 2019. Palubnej doske s konceptom i- Cockpit dominuje hore umiestnený prístrojový panel a dotyková 8-palcová obrazovka v strede.
 Vďaka dômyslenému systému dokážete aj v kratšej verzii Partnera odviezť predmety dlhé až 3090 mm.  V kabíne Partnera nechýba ani 220 V zásuvka. Z auta tak viete ľahko urobiť aj pojazdnú kanceláriu.  Do Experta viete naložiť až 6600 l nákladu (podľa verzie).
 Kabína modelu Expert je navrhnutá tak, aby mohla slúžiť ako pojazdná kancelária.  Ak treba, pre Expert nie je problémom odviezť ani predmety dlhé 4 m.  Peugeot Expert prichádza s dvoma rázvormi, v troch celkových dĺžkach.

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl