Núdzové brzdenie, asistent rýchlosti a udržiavanie pruhu povinné od roku 2022

0
0
0
s2smodern

Všetky nové automobily, homologované od roku 2022, budú musieť byť povinne vybavené autonómnym núdzovým brzdovým systémom, inteligentným asistentom rýchlosti a systémom udržiavania jazdného pruhu.

Toto rozhodnutie je súčasťou najnovšej verzie prepracovaného súboru Všeobecných bezpečnostných predpisov, zverejneného európskymi inštitúciami.

Núdzové brzdenie, asistent rýchlosti a udržiavanie pruhu povinné od roku 2022. Foto: Dreamstime.

Zvýšený tlak na bohatšiu bezpečnostnú výbavu vozidiel súvisí s faktom, že tempo znižovania dopravných nehôd so smrteľnými následkami sa na starom kontinente spomaľuje. Od roku 2010 do roku 2018 síce poklesli o celú pätinu, zníženie za posledný rok tohto obdobia však predstavuje iba 1%, podľa údajov zverejnených Európskou komisiou. Toto spomalenie pozitívneho vývoja je svojím významom závažnejšie než fakt, že európske cesty sú stále najbezpečnejšie v celosvetovom meradle.

ACEA spustila novú webstránku www.roadsafetyfacts.eu – a na nej poskytuje na faktoch založené prehľady všetkého, čo súvisí s bezpečnostnou technológiou vozidiel a bezpečnosťou na cestách ako takou.

K iniciatíve sa pridáva aj ACEA (Asociácia európskych výrobcov automobilov), ktorá spustila novú webstránku www.roadsafetyfacts.eu – a na nej poskytuje na faktoch založené prehľady všetkého, čo súvisí s bezpečnostnou technológiou vozidiel a bezpečnosťou na cestách ako takou. Pomocou prehľadných infografík jednoducho a zrozumiteľne vysvetľuje rozličné systémy. Zameriava sa na prvky preventívnej aktívnej bezpečnosti, ktoré majú kolíziám úplne zabrániť, alebo aspoň zmierniť ich následky, pripomína však aj dôležitosť bezpečnejšieho správania sa vodičov.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl