Spoločnosť ZF sa pustila do vývoja vonkajšieho airbagu, ktorý zaistí zväčšenie deformačnej zóny pri náraze. Typickou oblasťou pre tento systém budú boky karosérie, kde by nahradili viac-menej neexistujúcu deformačnú zónu.
Podľa ZF by mohlo takéto riešenie znížiť riziko poranení až o 40 %. Problémom súčasných airbagov je fakt, že fungujú len za predpokladu, že cestujúci sedia vo svojich sedadlách a v smere jazdy.
Niečo také však s vyšším stupňom autonómnej mobility prestane platiť, napríklad cestujúci na predných sedadlách budú môcť sedieť aj chrbtom k smeru jazdy. Preto sa už dnes pracuje na nových systémoch, vrátane airbagov integrovaných v sedadlách, ktoré by po aktivácii vytvorili okolo cestujúceho ochranný „obal“. Hovorí sa tiež o doplnení bočných airbagov airbagmi stredovými, ktoré zaistia, aby nedošlo k zrážke vedľa seba sediacich osôb.