Peugeot predstavil druhú generáciu úspešného modelu 2008. Nový crossover v duchu doby podrástol, zmužnel a prichádza aj ako čistokrvný elektromobil.
To, že sa pozeráte na úplne nový Peugeot 2008 fabrika už na prvý pohľad demonštruje nápadným dizajnom. Jeho tvary sú síce povedomé a dávajú jasne najavo, pred akým autom stojíte, no zároveň ďalej rozvíjajú aktuálny dizajnový jazyk fabriky známy už z modelov 208, 3008, 5008 aj 508. Skrátka, stojí pred vami novinka nadväzujúca na mimoriadne úspešného predchodcu, ktorého ročné európske predaje sa vlani vyšplhali na 180 000 ks.
Bestseller podrástol
Dominantným prvkom prednej časti novinky je výrazná maska chladiča s „klamy“ tvorenými dennými LED svetlami a označením „2008“ na prednej kapote. Ešte výraznejšie sa však zmenila bočná silueta auta. Jeho dĺžka totiž medzigeneračne podrástla o neuveriteľných 141 mm, čo dizajnéri šikovne využili na zapracovanie stúpajúcej spodnej hrany bočných okien a výraznejších prelisov opticky „rozbíjajúcich“ masu plechu na bokoch. Zadná časť pripomínajúca SUV 3008/5008 harmonicky nadväzuje na celok a vytvára ucelený a originálny dizajn, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani najprestížnejšie crossovery súčasnosti. Verzie GT a GT Line si doprajú dve koncovky výfukov a dvojfarebné lakovanie. V ponuke pribudli aj tri nové odtiene lakov – Fusion Orange, Vertigo Blue a Elixir Red.
Moderne strihnutá karoséria ukrýva novú podvozkovú platformu CMP, na ktorej vznikajú všetky nové malé modely koncernu PSA. Slovo malé však v tomto prípade nie je najvhodnejšie, okrem celkovej dĺžky 4300 (+ 141 mm) sa totiž o 112 mm natiahol aj rázvor náprav (2650 mm), čím sa Peugeot 2008 rozmerovo dotiahol na plnohodnotné kompakty nižšej strednej triedy. Výška sa zmenšila o 26 mm (1530 mm), zatiaľ čo šírka narástla o 31 mm (na 1770 mm). Použitie platformy CMP dalo konštruktérom skutočne voľnejšie ruky, výrazný podiel vysokopevnostných ocelí a ocelí tvarovaných za tepla pritom zabezpečuje vysokú pevnosť celého skeletu pri súčasnom znížení jeho hmotnosti.
i-Cockpit 3D
O krok ďalej Peugeot posunul aj kabínu auta. Digitálny prístrojový štít i-Cockpit teraz niektoré informácie zobrazuje v 3D rozlíšení, uhlopriečka stredového dotykového displeja narástla na 10-palcov a pribudlo viac mäkkých plastov. Samozrejmosťou sú najnovšie asistenčné systémy kompatibilné s platformou CMP (sledovanie mŕtveho uhla, núdzové brzdenie, udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek, detekcia únavy vodiča a pod.). Spolu s celkovou dĺžkou auta výrazne narástol aj objem jeho kufra. Ten má teraz 434 l, čo znamená nárast až o 84 l. Pre úplnosť sa sluší dodať, že elektrická verzia má základný objem batožinového priestoru zmenšený na 405 l (chýba mu priestor pod dvojitou podlahou klasických verzií).
Benzín, nafta aj elektrika
Podvozková platforma CMP umožňuje modelu 2008 použitie benzínových, naftových aj elektrických motorov. Benzínovú paletu tvorí trojvalec 1.2 PureTech naladený na 75 kW/102 k, 96 kW/130 k a dokonca aj na 114 kW/155 k), zatiaľ čo naftu zastupuje štvorvalec 1.5 BlueHDi (74 kW/100 k a 96 kW/130 k). Úplnou novinkou je však elektrická verzia e-2008 poháňaná elektromotorom s výkonom 100 kW/136 k a krútiacim momentom 260 Nm. Ten je napájaný trakčným akumulátorom s kapacitou 50 kWh, čo autu dovoľuje dojazd 310 km (podľa novej normy WLTP). Podľa automobilky je model e-2008 pripravený aj ja nabíjanie 100 kW nabíjačkou, ktorá ho na 80 % kapacity dostane za 30 min (takto výkonné nabíjačky však zatiaľ na Slovensku nemáme). Z domáceho wallboxu (11 kW) by to malo trvať 8 hodín.