Americký elektromobil s dvoma motormi a dvoma poháňanými nápravami si v teste trakcie poradil lepšie než nemecká štvorkolka z Ingolstadtu.
Máloktorý pohon všetkých štyroch kolies má taký kultový status ako Quattro od Audi. Časy sa však menia, a preto nemecký konštruktérsky priekopník nachádza súperov aj tam, kde by ich málokto čakal: medzi elektromobilmi. Poukázala na to poľská YouTube skupina duszaniespokojna – 4x4 tests on rollers, ktorá porovnáva trakciu najrozličnejších „štvorkoliek“, od rodinných vozidiel až po offroady tým, že ich kolesá stavia na kovové rotačné valce, čím simuluje nulovú adhéziu podkladu. Tentokrát postavila proti modelu A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro Ultra americký elektrický automobil Tesla Model 3 s jeho pohonom všetkých kolies zvaným Dual Motor AWD. A výsledok bol veľmi zaujímavý.
Napriek tomu, že Tesla má svoj pohon koncipovaný prioritne do mesta, zaznamenala presvedčivejšie správanie než Quattro, v oboch svojich režimoch trakčnej kontroly, teda Standard aj Slip Start. Dokonca aj keď mal americký elektromobil na valcoch až tri kolesá, dokázal po chvíľke bez problémov získať trakciu. Audi na rozdiel od toho dokázalo bez viditeľných problémov zvládnuť iba stratu trakcie jedného alebo dvoch kolies. Tri kolesá mimo kontaktu s podkladom už mu dali zabrať a keď jediným kolesom s adhéziou bolo jedno z dvoch zadných, Audi sa doslova zaseklo.
Nie je jasné, akej miery pomohla automobilu Tesla extra hmotnosť batérie a do akej miery okamžitý nástup krútiaceho momentu jeho elektromotorov. Toto porovnanie každopádne naznačilo, že sila tradície a desaťročia skúseností nemusia stačiť a že konvenčné pohony môžu byť čoskoro prekonané elektrickými aj po stránke trakčných schopností vozidiel 4x4. Ak sa však nechcete a priori stotožniť s týmto naším dojmom, pozrite si samotné porovnávacie video poľskej YouTube skupiny a vytvorte si svoj vlastný názor.
Zdroj, foto a video: duszaniespokojna - 4x4 tests on rollers