Dr. Fichtner, vedec skúmajúci aj lítium-iónové batérie, vyvracia mýty odporcov elektromobility o vysokej spotrebe vody pri ich výrobe.
Elektromobilita sa nepresadzuje ľahko a automobily s elektrickým pohonom majú veľa odporcov, ktorí nešetria kritikou na rozličné jej aspekty. Jedným z nich je množstvo vody, spotrebované pri výrobe lítia, potrebného pre lítium-iónové batérie elektromobilov. Dr. Maximilian Fichtner, oceňovaný vysokoškolský profesor v oblasti chémie pevných skupenstiev a výskumník v odvetví ukladania energie, má však konkrétne argumenty, ktorými tieto obvinenia neguje.
Podľa neho sa pri výrobe jednej lítium-iónovej batérie odparí približne toľko vody ako pri výrobe 31 šálok kávy, 250 gramov hovädzieho alebo polovice jedných džínsov. Pričom toto všetko sú komodity s krátkodobou a opakovanou spotrebou, zatiaľ čo lítium-iónová batéria aj pri súčasnej technológii vydrží približne 2000 cyklov plného nabitia, čo napr. pri vozidle s dojazdom 450 km na jedno nabitie znamená životnosť batérie až 900 tisíc kilometrov. Fichtner ďalej poukazuje na nerovný meter pri posudzovaní lítium-iónových batérií: Kým v mobilných zariadeniach ako sú telefóny či tablety, sú verejnosťou všeobecne akceptované, v automobiloch sú nespravodlivo démonizované.
Ďalším terčom kritikov elektromobility a lítiových batérií je v nich obsiahnutý kobalt. Je realitou, že ten sa ťaží aj v krajinách ako je Kongo, kde sú podmienky ťažby reálne neľudské. Automobilky sa však zaväzujú k tomu, že budú získavať kobalt z certifikovaných zdrojov. A pracujú na znižovaní jeho obsahu, i keď nie všetky rovnakým tempom. Napríklad nový elektrický VW ID.3, inak pozitívne akceptovaný, má v batérii približne 12-14 % kobaltu. Na druhej strane sú tu lídri ako napríklad Tesla, ktorej Model 3 má od roku 2018 vo svojej lítium-iónovej batérii iba 2,9 % kobaltu. A podľa Dr. Fichtnera sa úplne bezkobaltovej lítium-iónovej batérie môžeme dočkať už v roku 2025.