Novinky z bruselského autosalónu skrývajú za označením E-TECH dva elektromotory, ktoré sa kombinujú s benzínovým agregátom.
Clio prišlo vlani v novej generácii a na prahu nového roka ho Renault odprezentoval už aj s kombinovaným benzínovo – elektrickým pohonom typu full-hybrid, čiže so schopnosťou jazdy aj čisto na elektrinu, ale bez možnosti externého dobíjania. Spaľovacím komponentom je 1,6-litrový agregát, elektrickou časťou systému sú dva motory, z ktorých jeden plní funkciu vysokonapäťového štartéra/generátora.
Elektrický pohon pracuje s napätím 230 V, batéria má kapacitu 1,2 kWh a podľa Renaultu má táto konfigurácia postačovať na to, aby hybridné Clio absolvovalo približne 80 % mestského jazdenia čisto na elektrinu. Maximálna rýchlosť elektrickej jazdy je približne 70-75 km/h. Výkon jednotlivých komponentov Renault priamo neuvádza, ale podľa modelového označenia „Clio E-TECH 140“ sa dá odvodiť, že systémový výkon by mal byť 140 k, čiže 103 kW. Presnými číslami sa neudáva ani spotreba, Renault však avizuje, že pri vyššie spomenutom podiele elektrickej mestskej jazdy má auto konzumovať o 40 % menej paliva, než by to bolo bez elektrickej pomoci. A avizuje emisie CO2 pod hranicou 100 g/km.
V aktuálnom modeli Captur išiel Renault o krok ďalej a pridal aj možnosť externého dobíjania, ide teda o pohonu typu plug-in hybrid. Pracuje s napätím 400 V a využíva batériu s kapacitou 9,8 kWh. Elektrický dojazd podľa WLTP je 50 km v kombinovanej prevádzke a 65 km v meste. Aj tu sme si výkon systému museli iba nepriamo odvodiť od modelového označenia „Captur E-TECH 160“, ktoré naznačuje hodnoty 118 kW/160 k. Plug-in hybridný Captur má mať kombinovanú spotrebu 1,5 l/100 km s emisiami CO2 na úrovni 32 g/km. Renault zároveň oznámil, že ďalším na rade pre elektrifikáciu je model Mégane, ktorý má čoskoro prísť v plug-in hybridnej verzii systému E-TECH.