Asociácia upozorňuje, že pre splnenie plánovaných emisných limitov EÚ bude nutný obrovský nárast počtu staníc aj masívny rozvoj infraštruktúry.
Napriek tomu, že sa automobilový priemysel na starom kontinente snaží v aktuálnom čase vôbec prežiť, Asociácia výrobcov automobilov v Európe (ACEA) predsa len myslí aj na budúcnosť, konkrétne na emisie. Plánované emisné limity CO2 nákladných vozidiel, požadované Európskou úniou, majú do roku 2025 klesnúť o 15 % a do roku 2030 dokonca o 30 %. ACEA upozorňuje, že na tieto požiadavky bude nutné reagovať aj značným navýšením podielu elektrifikovaných nákladných fleetov, a teda aj rozšírením nabíjacích kapacít.
Podľa kalkulácie by do roku 2030 mala v krajinách EU jazdiť flotila približne 200 tisíc elektrických stredne ťažkých a ťažkých nákladných áut, ak sa má emisný limit splniť. To znamená, že oproti vlaňajšiemu roku, kedy sa ich predalo asi iba 700, by musel nastať v najbližších rokoch až 28-násobný nárast. Adekvátne tomu by už v roku 2025 muselo existovať približne 37 tisíc nabíjacích miest pre takého vozidlá. ACEA zároveň upozorňuje, že chýbajú aj technické štandardy a proces, vedúci k ich definovaniu, by sa mal začať okamžite. A okrem iného odporúča, aby sa dotáciami podporili hlavne dopravcovia, schopní čím skôr investovať do privátnej a čiastočne verejnej infraštruktúry.
Ilustračný obrázok: Dreamstime