ACEA upozorňuje, že bez podporných opatrení sú uhlíkové limity pre autobusy a nákladné vozidlá príliš ambiciózne.
Európska asociácia výrobcov automobilov (ACEA) opakovane vyslovila výzvu na reguláciu emisií CO2 pre nákladné vozidlá a automobily vo forme, ktorá by plnila účel. Napriek značnému úsiliu o dekarbonizáciu a rekordné investície do vozidiel s nulovými emisiami považuje návrhy ekologickej komisie európskeho parlamentu ENVI za prehnane ambiciózne, ak nebudú podporené príslušnými zmocňovacími opatreniami a žiada komplexný holistický prístup k tejto agende.
Sigrid de Vries, generálna riaditeľka ACEA, upozornila na to, že dekarbonizáciu nákladnej dopravy nie je možné vnímať a požadovať ako samostatnú snahu. „Fungujeme vo výrazne navzájom prepojenom dopravnom ekosystéme. Pre vytvorenie prostredia, v ktorom výrobcovia môžu profitovať a dosahovať ciele, potrebujeme koordinovanú snahu od všetkých zainteresovaných, vrátane autorov politických rozhodnutí,“ uviedla šéfka ACEA.
Pre dosiahnutie cieľa zníženia emisií CO2 v nákladnej doprave o 45 % do roku 2030 by muselo byť okrem iného uvedených na cesty približne 100 tisíc nových nákladných vozidiel s nulovými emisiami, alebo by si to žiadalo ich približne tretinový podiel z nových predajov. A potrebných je aj viac než 50 tisíc verejných nabíjacích miest a 700 čerpacích staníc na vodík.
Zdroj a foto: ACEA.