Japonská automobilka predstavila už deviatu generáciu svojho úspešného modelu Civic. Aj keď automobilky z krajiny vychádzajúceho slnka vedia pri uvádzaní nových modelov prekvapiť dizajnovou revolúciou, teraz išlo o evolučný počin.
Nový Civic proti predchodcovi narástol do dĺžky o 4,5 a do šírky o 0,5 cm. Naopak, karoséria sa prikrčila o 2 cm a rázvor prišiel o 2,5 cm. Novinka si tak zachováva kompaktné rozmery s dĺžkou 4300 mm, šírkou 1770 mm a výškou 1440 mm, pričom získala dynamickejší výzor. Podtrhuje ho aj bočná línia okien prudko sa zužujúca smerom k zadnej časti automobilu a nové zadné svetlá. Športový naturel evokuje aj šikovný volant.
Honda výrazne zapracovala na interiéri, kvalita išla dopredu, vrchnú časť prístrojovej dosky vrátane výplní dverí teraz pokrývajú mäkčené materiály, zlepšila sa aj grafika prístrojov.
Priestorová ponuka sa nezmenila, cestujúci vpredu i vzadu nájdu dostatok priestoru aj vďaka palivovej nádrži umiestnenej uprostred vozidla. Batožinový priestor ponúka so sadou na opravu pneumatík veľkorysý objem 467 l. Zadné sedadlá sa aj v novom Civicu dajú prakticky vyklápať. Premiéru absolvuje bezkľúčový prístup, na štartovanie stačí stisnutie tlačidla. Výhľad dozadu stále nie je ideálny, pomôže ale nový stierač.
Úsporné motory
Honda sa sústredila na úpravu agregátov a ďalších systémov tak, aby znížila priemernú spotrebu, čo sa jej podarilo pri všetkých pohonných jednotkách. Základný zážihový motor s objemom 1,4 l ponúka tak ako doteraz 73 kW (100 k) a najvyšší krútiaci moment 127 Nm, spotreba klesla z 5,9 na 5,4 l na sto km. Najžiadanejšia jednaosmička VTEC posilnila o jeden kilowat na 104 kW (142 k), krútiaci moment 174 Nm vrcholí v 4300 otáčkach, spotreba klesla tiež o pol litra na 6,1 l na sto km. Najväčšie zmeny podstúpil dieselový agregát 2,2 l, nová verzia sa namiesto i-CTDi teraz nazýva i-DTEC. Výkon vzrástol o desať koní na 110 kW (150 k) a o 10 Nm poskočil aj krútiaci moment na výslednú hodnotu 350 Nm. Priemerná spotreba sa v tomto prípade znížila takmer o liter, z 5,3 išla dole na 4,4 l na každých sto km.
Všetky motory sa štandardne kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom Stop&Štart a asistentom ekonomickej jazdy, ktorý po aktivovaní zníži výkon klimatizácie a zjemňuje odozvu na stlačenie plynového pedálu. Pre benzínovú jednaosmičku bude k dispozícii aj päťstupňová automatická prevodovka. Zhruba za rok sa ponuka motorov rozšíri aj o naftový 1,6 i-DTEC s výkonom okolo 88 kW/ 120 k.
Zavesenie zadných kolies tvorí tak ako doteraz skrutná priečka, pre zlepšenie ovládateľnosti a stability karosérie vo vyšších rýchlostiach sa zvýšila hrúbka stien a priemer stabilizátorov. Okrem toho sa vďaka novým, kvapalinou plneným silentblokom v zavesení zadných kolies podarilo zlepšiť celkový jazdný komfort a ovládateľnosť, tvrdí Honda.
Zabudnúť nesmieme ani na vylepšenú aerodynamiku. Koeficientu odporu vzduchu novej generácie Civicu predstavuje cw 0,27. Lepšími údajmi pri kompaktoch disponuje iba nový Mercedes triedy B s cw 0,26. Prvé kusy sa k zákazníkom na Slovensku dostanú začiatkom budúceho roka.
Foto: