Nový Mercedes-Benz SL roadster výrazne schudne

0
0
0
s2smodern

Mercedes-Benz SL RoadsterMercedes-Benz predstaví ešte tento rok novo vyvinutý SL roadster, ktorý bude prvý raz skoro kompletne vyrobený z hliníka. Čisto hliníková karoséria novinky váži asi o 110 kilogramov menej ako porovnateľná karoséria vyrobená technológiou svojho predchodcu. V rozhodujúcej miere tak prispela k zníženiu celkovej hmotnosti nového SL o 140 kilogramov v porovnaní s odchádzajúcou generáciou.

„Výsledok je citeľný aj zmerateľný. Nižšia hmotnosť znamená viac dynamiky a menej spotreby. Povedané inak: potešenie z jazdy stúpa, zaťaženie životného prostredia klesá," hovorí Dr. Thomas Rudlaff, zodpovedný v Mercedes-Benz za hliníkovú štruktúru karosérie.

Hliníková štruktúra prekonáva oceľové vyhotovenie predchodcu tuhosťou, bezpečnosťou aj komfortom. Zabezpečuje to inteligentná odľahčená konštrukcia s dielcami optimalizovanými na príslušný účel. Využili sa napríklad odlišné spôsoby spracovania hliníka. Konštrukčné dielce sú podľa svojej funkcie vyrábané buď liatím do kokíl alebo vákuovým tlakovým liatím, sú vytláčané do profilov alebo použité ako hliníkové plechy s odlišnými hrúbkami stien. Výsledkom je vysoká tuhosť, vysoká bezpečnosť a nízke rezonancie a vibrácie. Len niekoľko málo dielcov bude pozostávať z iných materiálov. Na zadnú stenu použili konštruktéri čiastočne ešte ľahšie magnézium. V predných stĺpikoch sú integrované vysokopevné oceľové rúrky.

Aj dvoma ďalšími inováciami, ktoré tvoria súčasť sériovej výbavy, ostáva nové SL verné tradícii technického priekopníka. MAGIC VISION CONTROL je nový, inteligentný a vysoko efektívny systém stierania a umývania. Jeho sústava hadičiek privádza vodu v smere stierania priamo pred stieraciu manžetu laserom rezaného stieracieho listu. Počas ostrekovania tak nevidno na skle rozstrekovanú vodu, ktorá by bránila vo výhľade a sklo sa napriek tomu dokonale očistí. Rovnako svetovo jedinečný systém predného hĺbkového reproduktora využíva voľný konštrukčný priestor v hliníkových dutých štruktúrach pred priestorom na nohy ako rezonančný objem pre hĺbkový reproduktor. Výsledok: bohaté hĺbky umožňujú vytvoriť atmosféru koncertnej siene i v otvorenom aute.

Hliníková karoséria váži o 110 kg menej ako u predchodcu. Hĺbkový reproduktor našiel miesto v hliníkovej dutine pred nohami. Nový systém stierania funguje tak, že počas ostrekovania nevidno na skle rozstrekovanú vodu.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl