Pod názvom Collection 2012 predstavil Renault facelift svojho dôležitého modelového radu Mégane. Predná časť dostala chrómované doplnky a prvky lakované lesklým čiernym lakom. Vo svetlách pribudol pás LED diód pre denné svietenie. Mégane Collection 2012 sa začne v Európe predávať v marci.
Inovovaný Mégane bol vybavený tromi novými motormi s prívlastkom Energy: naftovými dCi 110 a dCi 130, ako aj benzínovým TCe 115. Ide o motor s objemom 1,2 litra, po prvý raz v histórii značky kombinujúci prepĺňanie turbom a priamy vstrek benzínu. Výrobca preň udáva kombinovanú spotrebu len 5,3 l/100 km a emisie 119 g/km. Dojazd približne 1000 km na nádrž sa vyrovná dieselovým verziám. Motor nahradí starší 1.6 16V, pričom má vyšší výkon (+ 5 k) i krútiaci moment (+ 40 Nm).
V rade Mégane najobľúbenejší motor 1.5 dCi prešiel rozsiahlou modernizáciou, pričom bol vybavený technikou z väčšieho motora Energy dCi 130 s objemom 1,6 litra. Výrazne tak klesla jeho spotreba, ktorej kombinovaná hodnota sa má dostať na neuveriteľných 3,8 l/100 km. Výkon motora zostal rovnaký (110 k), no krútiaci moment sa zvýšil o 20 na 260 Nm. K dispozícii je od 1750 otáčok.
Motor dCi 130 má výkon 130 koní a krútiaci moment 320 Nm. V Mégane má mať spotrebu v kombinovanom cykle 4,0 l/100 km.
Mégane dostal aj celý rad bezpečnostných prvkov. Visio System®, využívajúci kameru na čelnom skle, zlepšuje viditeľnosť v noci a pomáha udržiavať pozornosť vodiča. Skenuje cestu, automaticky prepína stretávacie a diaľkové svetlá pri rýchlosti nad 45 km/h.
Mégane dostal aj systém varovania pred opustením jazdného pruhu, funkciu Hill Start Assist, parkovaciu kameru a konečne aj tzv. trojblik pri dotknutí sa páčky smerovky.