Január v registráciách automobilov priniesol mierny optimizmus

0
0
0
s2smodern

Firemné predaje tvorili 59,24 percenta registrácií. Počet registrácií nových osobných automobilov (kategória M1) v januári 2012 oproti januáru 2011 medziročne stúpol o 8,77 percenta na 4 801 vozidiel. Po minuloročnom až 51,32 percentnom januárovom náraste sa tak stúpajúci trend udržuje i na začiatku tohto roka.

Odbyt malých nákladných vozidiel (kategória N1) dosiahol v januári 2012 úroveň 305 vozidiel, čo je oproti januáru predchádzajúceho roka pokles o 14,8 percenta. Za prvý mesiac tohto roka sa zaznamenal oproti vlaňajšku výrazný pokles malých nákladných vozidiel (kategória N2). Naopak na druhej strane osobitný nárast dosiahli ťažké nákladné vozidlá (kategória N3).

Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu po prvom mesiaci 2012 vedie Škoda s trhovým podielom 30,93 percenta. Druhý je s podielom 10,04 percenta Volkswagen, tretia Kia s 6,96 percenta. Štvrté miesto obsadil Renault s 6,60 percenta a piate Peugeot s 5,19 percenta. Šiesty skončil Seat s 3,75 percenta a siedmy Hyundai s 3,44 percenta. Ďalšie poradie: 8. Ford 3,42 %; 9. Citroen 3,17 %; 10. Toyota 2,85 %; 11. Mercedes-Benz 2,71 % a tucet najúspešnejších uzatvára Chevrolet s podielom 2,67 percenta.

Podľa registrácie užívateľov pri nákupe osobných vozidiel prevládal podiel právnických osôb (59,24 %). Značky so sto percentným podielom nákupov pre právnické osoby boli Jaguár, Land Rover, Lexus, Porsche a Ssang Yong, firemné predaje u Mercedesu tvorili 89,23 percent u BMW 87,03 percenta. Naopak, retailových zákazníkov najviac oslovili značky Smart, Suzuki, Mini a Chevrolet s podielom viac ako 60 percentného predaja pre občanov.

Pri výbere paliva firemných klientov v osobných vozidlách prevládal vznetový motor s podielom na celkovom predaji 64,24 percenta. Pri nákupoch občanov naopak výrazne dominoval podiel benzínových agregátov, ktorý dosiahol 76,7 percenta.

Pri malých úžitkových vozidlách za január 2012 prvé miesto obsadil Fiat s podielom 25,57 percenta, za ním nasledovali: druhý Citroen s16,07 percenta, tretí Peugeot s 14,10 percenta, štvrtý Renault s 10,16 percenta a piate Iveco s 9,18 percenta. Ďalšie poradie: 6. Volkswagen 7,21 %; 7. Mercedes-Benz 3,89 %, 8. Nissan 2,85 %, 9. Škoda 2,62 % a 10. Toyota 1,64 %.

Za január 2012 zaregistrovali tiež 53 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je pokles o 48,04 percenta oproti rovnakému mesiacu vlani. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 43,40 percenta, druhé miesto obsadil Mercedes-Benz s 10,68 percenta a tretie si delia Avia a Volkswagen zhodne po 7,55 percenta. Štvrté miesto obsadil Renault Trucks s 5,66 percenta.

Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) v januári 2012 zaznamenal oproti rovnakému obdobiu minulého roka nárast o rovných 55 percent, pri odbyte spolu 310 vozidiel uvedenej kategórie. Prvé miesto získalo Volvo s 32,58 percenta, na druhom sa umiestnil MAN s 25,81 percenta a tretie obsadila Scania s 15,16 percenta. Ďalšie poradie: 4. Mercedes-Benz 10,65 %, 5. Iveco 6,13 % a 7. Renault Trucks 8,51 %.

V januári 2012 zaregistrovali aj 4 nové autobusy (kategória M3), čo znamená nárast, keďže za rovnaké obdobie roka 2011 nebol zaregistrovaný žiadny autobus. So 100-percentným podielom vedie Irisbus.

FLEET firemné automobily o štatistikách informoval Pavol Prepiak zo Zruženia automobilového priemyslu (ZAP) SR.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.