Nový Volkswagen CC sa na Slovensku začne predávať od 20. februára. Cenníková cena štartuje na úrovni 29 140 € vrátane DPH.
Tím okolo hlavného dizajnéra značky Volkswagen Klausa Bischoffa kompletne prepracovala a dôsledne dotiahla prednú a zadnú časť v duchu dizajnovej DNA Volkswagen. V dôsledku toho vznikol ešte ušľachtilejší, ale aj dynamickejší celkový dojem.
Spredu je nápadne prepracovaná pochrómovaná mriežka chladiča s tromi priečnymi lamelami, novo koncipované sériové bi-xenónové svetlomety so statickým svetlom do zákrut a tiež novo navrhnutá predná kapota. Oproti predchodcovi sa celá časť okolo nového predného nárazníka, svetlomety a mriežka chladiča vyznačujú ešte precíznejším vedením línií, ktoré štylisticky presne korešponduje s dizajnovou DNA značky Volkswagen. Aj pri všetkej svojráznosti predná časť podčiarkuje, že Volkswagen CC je členom globálnej rodiny značky.
CC je poháňaný inovatívnymi benzínovými a naftovými motormi s priamym vstrekovaním. Všetky motory sú už sériovo vybavené režimom rekuperácie (spätné získavanie energie pri brzdení), motory TDI navyše aj systémom Štart-Stop. Motory TDI podávajú výkon 103 kW/ 140 k a 125 kW/ 170 k. Ako tretí turbodiesel sa v modeli Volkswagen CC používa motor BlueTDI, ktorý má takisto výkon 103 kW/ 140 k a ako jeden z mála motorov na celom svete už teraz spĺňa emisné limity normy Euro 6, platné až od jesene roku 2014. Výkony 118 kW/ 160 k, 155 kW/ 210 k a 220 kW/ 300 k podávajú benzínové motory európskych verzií CC.
Všetky motory do 155 kW/ 210 k je možné na želanie kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou (DSG). V spojení s motorom TDI s výkonom 103 kW/ 140 k (6-st. manuálna prevodovka) a s TDI s výkonom 125 kW/ 170 k (6-st. DSG) bude Volkswagen CC s časovým posunom v ponuke aj s voliteľným pohonom všetkých kolies 4MOTION. Šesťvalcová verzia (220 kW/ 300 k) bude sériovo dodávaná s prevodovkou DSG a s pohonom všetkých kolies 4MOTION. V prípade motorov TDI s prevodovkou DSG je dostupná aj funkcia voľnobehu, ktorá odpojí motor zo záberu, len čo vodič uvoľní plyn.
Volkswagen CC sa vypracoval na samostatný modelový rad s pozíciou medzi modelmi Passat a Phaeton. To potvrdzuje aj podstatne rozšírená sériová výbava, vrátane bi-xenónových svetlometov, zadných svetiel s LED technológiou a systémom rozpoznávania únavy. Okrem toho sa v modeli Volkswagen CC začínajú používať nové voliteľné asistenčné systémy. Medzi ne patria technológie ako Side Assist Plus vrátane systému Lane Assist, použitý vo vozidle značky Volkswagen po prvýkrát (varuje pred vozidlami v mŕtvom uhle a pomáha vodičovi zabrániť nehode pomocou zásahu do riadenia), Dynamic Light Assist a systém rozpoznávania dopravných značiek na báze kamery. Okrem toho bol zdokonalený komfort cestovania.
Manévrovanie uľahčuje optický parkovací systém 360º (OPS). OPS zobrazuje automobil v grafickej podobe zhora na farebnom displeji príslušných rádiových systémov a navigačných systémov s rádiom. Vodič pritom môže pomocou vizualizácie ľahko identifikovať, či má Volkswagen CC v jeho okolí dostatočný odstup od prekážok. Zároveň dôjde k akustickému varovaniu.
Ak je Volkswagen CC vybavený systémom Keyless Access (automatický zamykací a štartovací systém), postačuje cielený pohyb nohou za vozidlom na to, aby sa otvoril prístup k batožinovému priestoru. Rozhranie medzi človekom a strojom je v tomto prípade tvorené približovacím snímačom v oblasti nárazníka, ktorý rozpozná naznačené kopnutie. Batožinový priestor sa samozrejme otvorí len pre toho, kto má pri sebe príslušný rádiový kľúč od CC.